حرم امام علی(ع) این روزها میزبان خیل زائرانی است که از سراسر دنیا خود را به این مکان رساندند تا در روزهای منتهی به اربعین سالار شهیدان(ع) مسیر نجف به کربلای را طی طریق کنند.
کد خبر: ۸۹۴۳۶۴۹
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، این روزها که به اربعین حسینی نزدیک می شویم روز به روزبه جمعیت عظیم زائرین افزوده می شود،زائرین از کشورهای مختلف به خصوص جمهوری اسلامی ایران از مرزهای عراق خود را به شهر نجف اشرف می رسانند تا علاوه بر زیارت امام اول شیعیان جهان خودرا مهیای خلق حرکتی عظیم در اربعین سید و سالار شهیدان(ع) ‌کنند.

تعداد زائران به قدری زیاد است که نزدیک شدن به ضریح مطهر امام علی(ع) به سختی ممکن و این شرایط در اغلب ساعات روز و شب برقرار است.

حال و هوای نجف اشرف در این ایام غیر قابل وصف است هر گوشه ای از این شهر را که نگاه کنی زائرین اربعین را مشاهده می کنید که فقط تنها دغدغه ی آنها پیدا کردن مسیر پیاده روی و دلدادگی به اباعبدالله الحسین (ع) است.

تا نیمه های شب دسته های عزاداری که عمده آنها ایرانی هستند به عزاداری پرداخته و شور حال دیگری را به صحن ملکوتی حضرت علی (ع) داده اند به گونه ای که احساس خواهی کرد درکشورعراق نیستی بلکه در ایران و مانند ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)  به عزاداری مشغول  هستیم.

در نجف اشرف عمده فعالیت های عمرانی در حرم بر عهده گروه مهندسین ایرانی می باشد که اکنون در حال ساخت صحن بزرگ حضرت زهرا(س) هستندو در این بین گروه های جهادی بسیج دانشجویی هم برای کمک به ساخت و تکمیل این صحن مشاهده می شد

زائرین از هر مرزی که وارد خاک عراق شوند باید برای شرکت در پیاده روی  به نجف اشرف بیایند و از این شهر و پس از زیارت امیرالمومنین (ع) پیاده روی خود را آغاز کنند البته برخی هم با رفتن به شهر کوفه و به جا آوردن اعمال مسجد کوفه و همچنین مسجد سهله پیاده روی خود را آغاز می کنند.

ارسال نظرات