سروان پاسدار محمدحسین گلپور به مناسبت شهادت حسین فهمیده و هفته بسیج دانش‌آموزی در نماز جمعه‌ی مسجد جامع خمام سخنرانی کرد.
کد خبر: ۸۹۴۳۶۵۵
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خمام، فرمانده بسیج دانش‌آموزی بخش خمام سروان پاسدار محمدحسین گلپور به مناسبت شهادت حسین فهمیده و هفته بسیج دانش‌آموزی روز گذشته(جمعه) و در نماز جمعه‌ی مسجد جامع خمام سخنرانی کرد و ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان، ایام‌الله روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و هفته بسیج دانش‌آموزی را تبریک گفت.

وی یاد و خاطره 36 هزار دانش‌آموز بسیجی شهید علی‌الخصوص شهید حسین فهمیده را گرامی داشت و گفت: با نگاه به زندگی دانش آموزان شهید دو نکته مهم به چشم می‌خورد، نکته اول ایثار دانش آموزان که در آن سن کم از شیرین‌ترین موهبت الهی یعنی از جان خود گذشتند طوری که رهبر زمانشان فرمود آن طفل سیزده‌ساله‌ای که نارنجک به خود می‌بندد و زیر تانک می‌رود رهبر ما است و نکته دوم: شجاعت همراه با بصیرت دینی و انقلابی شهدای دانش‌آموز که پیرو مکتب حضرت قاسم و عاشورا بودند، شهادت را شیرین‌تر از عسل می‌دانند.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی گفت: شهدای ما مرگ را به ریشخند گرفتند و یقین داشتند که یکی از دو بهترین‌ها در انتظارشان است، یا پیروز می‌شوند و یا درراه خدا شهید می‌شوند که بازهم پیروزند.

گلپور گفت: در مواقع بحران، کشوری پیروز و سربلند است که اکثریت مردمشان آمادگی دفاعی وتوان رزمی را داشته باشند.

محمدحسین گلپور در ادامه افزود: بسیج دانش‌آموزی در بین سایر اقشار بسیج تنها قشری است که توسط مصوبه مجلس بنانهاده شد.

 وی خاطرنشان کرد: امروزه دانش آموزان بسیجی به‌عنوان افسران جنگ نرم، در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمن هستند.

سروان پاسدار محمدحسین گلپور وظایف سازمان بسیج دانش‌آموزی را این‌چنین تبیین کرد: امروز وظیفه اصلی بسیج دانش‌آموزی علاوه برجذب و سازمان‌دهی و آموزش آمادگی دفاعی، مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمن از طریق تشکیل حلقات تربیتی و کمک به سازندگی، محرومیت‌زدایی مدارس محروم از طریق اردوهای جهادی و ارتباط این نسل از نوجوانان با نسل اول انقلاب از طریق اردوهای راهیان نور است.

وی در پایان افزود: اکنون شش هزار نفر از دانش آموزان بخش خمام در قالب ارتش ده‌ها میلیونی بسیج سازمان‌دهی شده‌اند.

ارسال نظرات