استاندار سیستان و بلوچستان:

سرعت و نظم در ارائه خدمات به زائران پاکستانی باید در دستور کار خدام باشد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سرعت و نظم در ارائه خدمات به زائران پاکستانی اربعین حسینی برای حفظ کرامت انسانی باید مورد توجه خدام باشد
کد خبر: ۸۹۴۳۶۶۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان علی اوسط هاشمی روز جمعه در بازدید از روند خدمت رسانی به زوار پاکستانی در پایانه مرزی میرجاوه اظهار داشت: خدمت به این زائران که زائر مشهد، قم و عتبات عالیات هستند برای خادمان حسینی افتخار بزرگی است که خادم الائمه (ع) هستند.
وی با بیان اینکه نفس و قدوم زائران برای سیستان و بلوچستان متبرک است، افزود: میرجاوه به عنوان یک شهر سنی نشین نخستین منزل زائران پاکستانی به کشور است که مورد استقبال و میزبانی مردم این شهرستان قرار می گیرند.
وی بیان کرد: باید در این اخوت و همدلی، برای رفع تشنگی زمین و بارش رحمت الهی دعا کرد.
وی در رابطه با برخوردها و رفتارهای خشن مسئولان پاکستانی با زوار کشورشان گفت: این موضوع را به صورت جدی پیگیری کرده ایم و در نشست های آتی با مقامات دولتی این کشور موضوع را متذکر خواهیم شد.
استاندر سیستان و بلوچستان بر حضور مستمر نمایندگان تام الاختیار دستگاههای متولی در میرجاوه را تا زمان اعزام همه ی زائران تاکید کرد و ارزان سازی و ارزش گذاری خدمات را به زوار پاکستانی خواستار شد.
هاشمی همچنین از تلاش های صورت گرفته برای پذیرش زوار از طریق مرزهای جنوب سیستان و بلوچستان در سال های آتی خبر داد و افزود: با اجرای این طرح، تمرکز و افزایش تعداد زوار در مرز میرجاوه از بین می رود.
به گزارش بسیج از ابتدای مهرماه تا کنون حدود ٣٨ هزار زائر پاکستانی عتبات عالیات از مرز میرجاوه عازم کربلای معلی شده اند.
همچنین در 2 هفته گذشته ١٧ هزار و ٤٩٠ زائر پاکستانی، خدمات بهداشتی درمانی شامل واکسیناسیون فلج اطفال و معاینات پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دریافت کرده اند.
پایانه مرزی میرجاوه در مجاورت شهر مرزی تفتان پاکستان قرار دارد که علاوه بر صادرات و واردات کالا در آن، مسافران و توریست های مذهبی از آن تردد می کنند.
سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به سر منزل مقصود پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نداشته باشند.
میرجاوه در 75 کیلومتری شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی پاکستان واقع شده است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان دارد.
ارسال نظرات