مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان زنجان:
آموزش منجر به ایحاد انگیزه، روحیه خود باوری و نشاط اجتماعی در بین بازنشستگان می شود چراکه آموختن سن و مسولیت نمی شناسد.
کد خبر: ۸۹۴۳۶۸۵
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان در همایش مشترک صندوق بازنشستگی و اداره کل  فنی و حرفه ای استان گفت : به موجب تفاهم نامه ای که فی مابین سازمان فنی وحرفه ای کشورو صندوق بازنشستگي کشورمیباشد با هدف پر کردن اوقات فراغت بازنشستگان ، آموزش تخصصي و مهارت آموزي، کمک به اشتغال فرزندان بازنشستگان و برون سپاري برخي از فعاليت هاي سازمان فني و حرفه اي به کانون هاي بازنشستگي، بين صندوق بازنشستگي کشوري و سازمان آموزش فني و حرفه اي به مدت منعقد شده است .

محمد رضا انصاری افزود: آموزش منجر به ایحاد انگیزه، روحیه خود باوری و نشاط اجتماعی در بین بازنشستگان می شود چراکه آموختن سن و مسولیت نمی شناسد و در هر مقطعی از حیات انسان منجر به شادی و توسعه شده و فرهنگ ریسک پذیری را در بازنشستگان برای یادگیری ترویج می دهد.

در ادامه مدیر صندوق بازنشستگی استان در تشریح جزئیات طرح"مهارت آموزی بازنشستگان" گفت: طی تفاهم نامه همکاری که بر اساس آن امکان ثبت نام و حضور بازنشستگان و فرزندان آنها در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای فراهم شده است.

همایش میرهادی موسوی افزود: مهارت آموزي بازنشستگان و فرزندان آن ها که در قالب تفاهم نامه صندوق با سازمان فني و حرفه اي در کل کشور اجرايي مي شود، به ويژه براي بازنشستگاني که از مهارت خاصي برخوردار نيستند، کاربردي بوده و مي تواند به اشتغال اين عزيزان کمک کند.

همچنین پریسال علیمردانی رئیس آموزش اداره کل  فنی و حرفه ای گفت: بازنشستگان در انتخاب رشته‌ها و مهارت‌ها محدوديتي ندارند و ظرفيت تمام مراکز دولتي فني و حرفه‌اي در اختيار آنها قرار دارد. البته اگر مهارت يا رشته‌اي در آموزشگاه‌هاي آزاد ارائه شود ديگر رايگان نيست و بايد شهريه پرداخت شود. وي ادامه داد: مهلت و بازه زماني يکساني براي ثبت نام در دوره‌هاي آموزشي تعيين نشده زيرا زمان شروع دوره‌هاي آموزشي در رشته‌ها مختلف متفاوت است،بازنشستگان و خانواده ها میتوانند با مراجعه به مراکز فنی وحرفه ای اطلاعات لازم را دریافت کنند.

گفتنی است، همایشی مشترکی اداره کل فنی وحرفه ای با صندوق بازنشستگی استان تحت عنوان آشنایی با آموزش های فنی وحرفه ای و تاثیر آن بر مهارت آموزی و اشتغال و کارآفرینی خود و خانواده های بازنشستگان با حضور برخی از مسئولین استان برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات