شریف پور گفت:  باید تلاش های لازم در دولت انجام شود و دستگاه دیپلماسی و دست اندرکاران و مسئولان اقتصادی کشور در قراردادهای مشترک و به خصوص مبادلات اقتصادی بر سازو کار حذف دلار تأکید کنند.
کد خبر: ۸۹۴۳۷۱۵
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴

عین الله شریف پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به لزوم حذف دلار در مبادلات اقتصادی برای منزوی کردن آمریکا گفت: باید تلاش های لازم در دولت انجام شود و دستگاه دیپلماسی و دست اندرکاران و مسئولان اقتصادی کشور در قراردادهای مشترک و به خصوص مبادلات اقتصادی بر سازو کار حذف دلار تأکید کنند.

وی با اشاره به لزوم اقدام دولت برای ایجاد سازو کار حذف دلار از مبادلات اقتصادی افزود: دولت برای مبادلات مشترک ارزی با سایر کشورها پیشنهاد دهد و تلاش کند تا  مبادلات انحصاری با دلار شکسته شود و راه برای سایر کشورهایی که مورد خصم آمریکا باز شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با بیان این مطلب که حذف دلار از مبادلات اقتصادی اقدامی عاقلانه است؛ گفت: من با سیاست حذف دلار موافق هستم و آن را یک مقابله به مثل عقلایی با رفتار خصمانه آمریکا می دانم.

 پیگیری مجلس برای حذف دلار از مبادلات تجاری/دولت برای حذف دلار سازوکار مشخص کند

شریف پور با بیان این مطلب که مجلس شورای اسلامی به دنبال ایجاد سازو کار حذف دلار از مبادلات تجاری است، خاطرنشان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته هم برای مبادلات اقتصادی بدون دلار پیگیری داشته ایم و به یقین مجلس حاضر نیز برای تدوین و نحوه بستر سازی حذف دلار در مراودات اقتصادی و اجرایی شدن آن توسط دولت پیشگام خواهد شد.

ارسال نظرات