استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای رفع مشکلات زائران پاکستانی در آن سوی مرز میرجاوه، مذاکرات و پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم
کد خبر: ۸۹۴۳۷۲۷
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، علی‌اوسط هاشمی در جریان بازدید از بخش‌های مختلف زائرسرای امام رضا(ع)، محل اسکان موقت زائران پاکستانی در زاهدان با بیان اینکه رفتارهای خوبی با زائران پاکستانی توسط مسئولان مرزی پاکستان انجام نمی‌شود، اظهار داشت: بر اساس وظیفه انسانی و اخلاقی، مذاکرات و پیگیری‌های دیپلماتیک از طریق مقامات این کشور صورت گرفته که امیدواریم شرایط مناسب‌تری را در روزهای آینده برای زائران پاکستانی شاهد باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عبور زائران پاکستانی از سیستان و بلوچستان برکات معنوی زیادی برای استان دارد، افزود: با توجه به افزایش زائران پاکستانی برای زیارت عتبات عالیات و ضرورت برنامه‌ریزی منسجم برای ارایه خدمات مناسب به زائرین اباعبدالله(ع)، تدوین طرح جامع اربعین در دستور کار ستاد اربعین استان قرار گرفته است.

وی گفت: بخش‌های مختلف اداری و دستگاه‌های گوناگون نظامی و انتظامی، بهداشتی و خدماتی بخشی از تولیت زائرسرا و زائرین را عهده‌دار شده‌اند، اما این خدمات ناکافی است و خواستار مشارکت اصناف و بخش مردمی در این امر خداپسندانه هستیم. مردم می‌توانند بخشی از نذورات خود در ایام محرم و اربعین را به زائرین پاکستانی اختصاص دهند و باید به مرحله‌ای از مشارکت مردمی برسیم که همه خود را در این خیر کثیر شریک کنند.

هاشمی تصریح کرد: زائران پاکستانی با آلام و مشقات فراوانی خود را به مرز ایران می‌رسانند و وقتی به اینجا رسیدند باید دلشان روشن شود و این روشنی دل، توأم با امید به اعتقاد و نحوه پذیرایی و پذیرش ایرانی‌ها می‌تواند خاطره قشنگی ایجاد کند.

استاندار سیستان و بلوچستان در مورد مشکلات زائران پاکستانی در کشورشان، گفت: با دیپلماسی فعال و روابط خوبی که با پاکستان داریم، رایزنی‌ها و مذاکراتی را با سرکنسول پاکستان در زاهدان انجام داده‌ایم که در رابطه با رفتار شهروندان خودشان تجدید نظر کنند.

هاشمی خدمات و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی ارائه شده به زائرین پاکستانی را در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان خوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به افزایش تعداد زائران پاکستانی در مرز میرجاوه، تعداد گیت‌های ورودی از 5 به 10 گیت افزایش یافته که در صورت نیاز بر این تعداد افزوده خواهد شد.
ارسال نظرات