خبرهای داغ:
مدیرکل ارشاد استان قم با بیان این که در این استان بیش از هزار و ۲۰۰ ناشر وجود دارد، گفت: بیش از ۲۰۰ مؤسسه فرهنگی هنری، بیش از ۱۰۰ مؤسسه قرآنی و بیش از ۱۰ انجمن فرهنگی هنری در استان قم فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۴۳۷۶۷
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به روز فرهنگ عمومی گفت: رهبر انقلاب مکررا بر توجه به سبک زندگی و فرهنگ عمومی تأکید کرده اند.

وی افزود: باید برای پاسداشت و مواظبت از فرهنگ اقدامات جدی انجام داد، برای فرهنگ تعریف‌های گوناگونی ذکر شده، اما آنچه که به عنوان تعریف جامع ذکر می‌شود این است که فرهنگ مجموعه‌ای از آداب، رسوم، باور‌ها و اعتقادات یک ملت به شمار می‌رود.

حسینی کاشانی با بیان این که بیان این که در زمینه فرهنگی سه مرحله برای رسیدن به رفتار وجود دارد، اظهار داشت: ابتدا انسان باید بداند، بعد باید به دانسته خود باور داشته باشد و سپس باورش را در رفتار نشان دهد، هر فعالیتی که در جهت ارتقای باور‌ها و آگاهی‌ها باشد کار فرهنگی است و هرچه که عکس باور‌ها باشد ضد فرهنگی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ویژگی خاص استان قم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های خود را بر اساس منویات رهبر انقلاب و مراجع پی ریزی کرده و در راستای سیاست‌های دولت حرکت می‌کند، مجموعه ارشاد خانواده بزرگی است که شامل رسانه ها، هنرمندان، چاپ و نشر و مؤسسات فرهنگی می‌شود.

مدیرکل ارشاد استان قم با بیان این که در این استان بیش از هزار و ۲۰۰ ناشر وجود دارد، ابراز داشت: بیش از ۲۰۰ مؤسسه فرهنگی هنری، بیش از ۱۰۰ مؤسسه قرآنی و بیش از ۱۰ انجمن فرهنگی هنری در استان قم فعالیت می‌کنند و تعداد قابل توجهی از رسانه‌های مکتوب و برخط فعال هستند.

وی عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی به ریاست آیت الله سعیدی به عنوان نماینده، ولی فقیه در استان و دبیری ارشاد استان هر ماه به صورت مستمر برگزار می‌شود تا کنون بیش از ۱۵۰ جلسه برگزار شده و مصوبات خوبی داشته است، آنچه که در جلسات شورای عمومی تصویب می‌شود با پیگیری استانداری باید به مرحله اجرا برسد.
ارسال نظرات