عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

کشورهای جهان از هیمنه دلار نترسند

حجت الاسلام سلیمی گفت: کشورها از هیمنه دلار در جهان نترسند امروز 80 درصد از مبادلات تجاری با دلار توسط شرکت ها و سازمان های پولی_ مالی آمریکا هدایت و کنترل می شود.
کد خبر: ۸۹۴۳۷۸۸
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به لزوم حذف دلار در مبادلات اقتصادی برای منزوی کردن آمریکا گفت: آمریکا با این ابزار برای تغییرات مورد نظر خود اقدام میکند باید به مقابله با این یکه تازی آمریکایی ها پرداخت لذا می توان کارهای بزرگی را در این راستا انجام داد.

 کشورهای جهان از هیمنه دلار نترسند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که امروز نباید از هیمنه دلار در جهان ترسید؛ گفت: این امر زمانی محقق می شود که کشورها از هیمنه دلار در جهان نترسند امروز 80 درصد از مبادلات تجاری با دلار باید توسط شرکت ها و سازمان های پولی_ مالی آمریکا هدایت و کنترل شود.

حجت الاسلام سلیمی عنوان کرد: همین امر موجب شده تا آمریکا نبض اقتصادی کشورها را در دست بگیرد و آن طور که به میل خود می داند؛ آن را تغییر دهد.امروز بر کسی پوشیده نیست که آمریکا چه بلایی بر سر کشور مالزی آورد. امروز آمریکا با کنترل دلار در کشور مالزی بحران مالی ایجاد کرد و حتی در بخش تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران از این حربه استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این بین خود کشور روسیه نیز از فشار دلاری آمریکا بی نصیب نماند، آمریکا با فشار دلاری و فضاسازی کشور ها را اجبار می کند تا از آنها تبعیت و به میز مذاکره با آنها بنشینند و خواسته های خودشان را تحمیل کنند.

ارسال نظرات