قیمت طلا با بالا رفتن دلار و تغییر رئیس فدرال رزرو 6.22 دلار کاهش یافت و کمترین قیمت یک هفته گذشته را ثبت کرد.
کد خبر: ۸۹۴۳۸۴۵
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، با بالا رفتن ارزش دلار به علت انتشار آمارهای قوی اقتصادی آمریکا که اثر گزارش بی رمق فرصت‌های شغلی را خنثی کرد، قیمت طلا به کمترین قیمت یک هفته گذشته کاهش یافت.

آمار قوی سفارشات کارخانجات و بخش خدمات آمریکا سبب شد تا ارزش دلار افزایش یابد و خسارات اولیه ناشی از گزارش یاس‌انگیز فرصت‌های شغلی در ماه اکتبر را جبران کند.

هر اونس طلا با 6.22 دلار کاهش 1269.95 دلار فروخته شد و سومین هفته متوالی کاهشی را رقم زد. این فلز گران‌بها دیروز کمترین قیمت از 27 اکتبر برابر با 1265.16 دلار را ثبت کرد.

همچنین با انتخاب جرمی پاول، به عنوان رئیس فدرال رزرو توسط دونالد ترامپ، چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در سال آینده به میزان زیادی تغییر نکرده است. تحلیلگران می‌گویند که این انتخاب نشان از ادامه سیاست‌های پولی محتاطانه جانت یلن دارد.    

به گفته معاون هروئوس متال مننجمنت، «آمارهای ضعیف فرصت‌های شغلی که روز جمعه منتشر شد به طور معمول باید قیمت طلا را تقویت بکند زیرا این تفکر ممکن است وجود داشته باشد که احتمالا فدرال رزرو مسیر افزایش نرخ بهره را به سرعت تغییر خواهد داد.»

«اما با انتخاب جرمی پاول به عنوان رئیس بعدی فدرال رزرو، این دیدگاه به سرعت کنار گذاشته شد. این اتفاقات توضیح می‌دهد که چرا با وجود اخبار ضعیف اقتصادی، طلا هنوز پاپس می‌کشد.»

فوآد رزاق‌زاده، تحلیلگر فنی در موسسه فورکس، گفت: «من هنوز در مورد طلا محتاط هستم مگر اینکه دوباره به بالای 1300 دلار بازگردد.»

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز پنج شنبه 0.4 درصد کاهش یافت.

ارسال نظرات