آیت‌الله شاهرودی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام :
با حرکت بزرگ دانشجویان مؤمن و انقلابی در تسخیر جاسوس خانه‌ آمریکا، چهره واقعی استکبار در منطقه و کشور روشن شد و امروز نیز اقدامات فتنه‌گرایانه و عهدشکنانه آمریکا ازجمله تهدید کشورها و دخالت در امور منطقه بر همه روشن است.
کد خبر: ۸۹۴۳۸۹۰
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید به آمریکا و اروپا دل بست، گفت: امریکا و اروپا در قبال جهان اسلام سیاست مشترک دارند.

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان به نقل از خبرگزاری تسنیم، جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز ( شنبه 13 آبان) با حضور اکثریت اعضاء تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت 13 آبان، روز دانش‌آموز، روز استکبارستیزی، تسخیر لانه‌ی جاسوسی و تقارن این مناسبت‌ها با سالروز تبعید امام (ره) گفت: با حرکت بزرگ دانشجویان مؤمن و انقلابی در تسخیر جاسوس خانه‌ آمریکا، چهره واقعی استکبار در منطقه و کشور روشن شد و امروز نیز اقدامات فتنه‌گرایانه و عهدشکنانه آمریکا ازجمله تهدید کشورها و دخالت در امور منطقه بر همه روشن است.

وی ادامه داد: عجیب آنکه آمریکا که خود منشأ انواع تهدیدات در جهان و منطقه بوده است، کشورهای مستقلی را که می‌خواهند امنیت و توان دفاعی خود را افزایش دهند، تهدید می‌خواند و در نهایت نفاق و با انواع اتهامات، تحریم‌هایی چون کاتسا را تصویب می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به این مطلب که آمریکا با اصل اسلام و نظام دشمنی دارد، راه صحیح مواجهه با استکبار را، راه امام و رهبر معظم انقلاب خواند و افزود: دشمنی‌های آمریکا را نباید فراموش کرد، نباید فریب آمریکا را خورد و از فریبکاری و خصومت آن غافل شد و این خط قرمز جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، با تأکید بر لزوم تبعیت از نکات ارزشمندی که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان با ایشان مطرح کردند، اضافه کرد: راه‌حل مقابله با تحریم‌ها در اتکا به توان درونی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و جز این نه به آمریکا و نه اروپا نباید دل بست؛ زیرا آمریکا و اروپا سیاست‌هایی مشترک علیه جهان اسلام دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نکات مطرح‌شده از سوی رهبری معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور روسیه ازجمله سیاست حذف دلار را مهم و ارزنده خواند و گفت: اجرای این سیاست با همراهی کشورهایی که با جمهوری اسلامی تعامل سازنده دارند، در کاهش آثار تحریم‌ها بسیار مؤثر خواهد بود، به‌خصوص که آمریکا سلاحی جز تحریم ندارد و استفاده از این سلاح نیز ناشی از عجز او و شکست در حوزه امنیت است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، بر هم زدن نقشه‌های استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی را مایه‌ عزت و افتخار جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: تشکر و قدردانی رهبران دیگر کشورها همچون پوتین از رهبر معظم انقلاب به دلیل ایستادگی جبهه‌ مقاومت، مقابله با داعش و حمایت از استقلال عراق و سوریه، حاکی از عزت و اعتبار جمهوری اسلامی است، همچنان که بیداری اسلامی و تحولاتی نیز که در جهان اسلام پدید آمده است، مرهون تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را تبلور ایمان عمیق به اسلام و اهل‌بیت (ع) توصیف کرد و سیل انبوه اجتماعاتی را که از کشورهای مختلف جهان و کشورمان عازم کربلای معلا می‌شوند، نمادی مهم، فرصتی ارزشمند و ظرفیت بزرگ مذهبی و سیاسی خواند که از آن می‌توان برای نشر ارزش‌های عاشورا و آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، بنا بر روایات، زیارت اربعین را از علائم پنج‌گانه ایمان و مؤمن خواند که امروز تأثیر آن در حفظ اصالت‌ها و آرمان‌های اسلامی و آماده‌سازی ملت‌های مسلمان برای درس‌آموزی از حماسه امام حسین (ع) در مقابله با ظلم و جور استکبار بیش‌ازپیش آشکارشده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیروزی‌های جبهه‌ مقاومت و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در عراق، سوریه، لبنان و یمن، همه را از برکات زیارت اربعین دانست و از زائران اربعین حسینی، مسئولان برگزارکننده‌ این مناسک عظیم، خادمان زوّار، نیروی انتظامی، مرزبانان و کلیه‌ی نهادهایی که در خدمت این حرکت عظیم اسلامی هستند، تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه، در اجرای اصل یکصد و دوازدهم قانون اساسی دو مورد اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان شامل «لایحه‌ معاهده‌ معاضدت دوجانبه در امور کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره» و «لایحه‌ی موافقت‌نامه‌ی انتقال محکومین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان» مطرح شد که در هر دو مورد، نظر مجلس شورای اسلامی عیناً به تصویب رسید.

ارسال نظرات