امام جمعه فارسان:

سبک زندگی اسلامی بهترین راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است

امام جمعه فارسان گفت:سبک زندگی اسلامی بهترین راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است.
کد خبر: ۸۹۴۳۸۹۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛حجت‌الاسلام محسن ملکپور درجمع مردم فارسان گفت:دشمن دربرابرقدرت ایمان و مقاومت مردم ، شکست‌ خورده و مجبور به عقب‌نشینی است، هرکجا که اسلام ناب حضور دارد، اجازه نمی‌دهد که قدرت‌های استکباری آن‌جا غارت‌گری کنند.

امام جمعه فارسان اظهار کرد: 13 آبان نماد استکبار آمریکایی و روح تعدی و تجاوز استکبار نسبت به ملت‌ها از جمله مردم ایران اسلامی است.

وی ادامه داد:قبل از انقلاب امام خمینی (ره)با سیاست‌های حکومت پهلوی، دخالت آمریکایی‌ها در کشور و تصویب لایحه کاپیتولاسیون مخالفت کرد و به خاطر مخالفت امام راحل به دستور آمریکا ایشان را در 13 آبان سال 1343 دستگیر و به ترکیه تبعید کردند.

امام جمعه فارسان گفت:با تبعید امام راحل شیطان بزرگ و رژیم پهلوی گمان می کردند که حق را در گلوی گوینده آن شکستند در حالی که خداوند اراده کرده بود که امام خمینی(ره)پیروز شود و جمهوری اسلامی ایران در برابر قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا شکل بگیرد و قد بکشد.

حجت‌الاسلام ملکپور خاطرنشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز برای جدا کردن روحیه استکبارستیزی از مردم و مسؤولان راه‌های مختلفی را تجربه کردند؛تحریم سیاسی، حمله نظامی، تهاجم فرهنگی،تجهیز دشمنان جمهوری اسلامی،گاهی هم آمریکایی‌ها حرف‌هایی به ظاهر آشتی‌جویانه می‌زنند اما هر وقت که لبخندی به روی مسؤولان جمهوری اسلامی ایران زدند،خنجری را هم در پشت سرشان مخفی کردند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از آغازپیروزی انقلاب اسلامی تا به حال سعی کردند شعار مبارزه با استکبار را از فضای کشور ایران ببرند، افزود: می‌دانند تا شعار مرگ بر آمریکا در این کشور طنین‌انداز است، تسلط دوباره آمریکا بر این کشور و منابع آن ممکن نیست.

امام جمعه فارسان با تأکیدبر اینکه مبارزه با استکبار جزو مبانی انقلاب اسلامی است،تصریح کرد: کسانی که به‌دنبال تحریف شخصیت حضرت امام خمینی (ره) و ایجاد رابطه دوستی با استکبارند، فریب لبخندهای دشمن را می‌خورند، شیطان بزرگ قصد دارد سلطه و نفوذ داشته باشد.

وی با اشاره به 14 آبان‌ماه، روز فرهنگ عمومی عنوان کرد: در جهان کنونی آنچه می‌تواند منشأ و پایه تحولات بشری واقع شود فرهنگ است، همه انسان‌ها از گذشته تا کنون در هر کجای دنیا که زندگی کرده‌اند دارای فرهنگ بوده‌اند، هیچ گروه یا فردی در جامعه انسانی پیدا نمی‌شود که فرهنگ نداشته باشد.

امام جمعه فارسان گفت: فرهنگ عمومی تعیین‌کننده چگونگی تفکر و احساس اعضای جامعه و فرهنگ راهنمای اعمال انسان‌هاست.

وی،اضافه کرد: دشمنان کوشش کرده‌اند فرهنگ ما را استعماری کنند، فرهنگ استعماری، جوان و نسل استعماری تحویل مملکت می‌دهد.

حجت‌الاسلام ملکپور سبک زندگی اسلامی را بهترین راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن دانست و خاطرنشان کرد: سبک زندگی اسلامی ابتدا باید در خانواده اجرا شود، نقش خانواده‌ها در پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است و خانواده در این رابطه رسالتی سنگین دارد.

وی با بیان اینکه تکیه کردن به فرهنگ غرب فرد را به نابودی و انزوا می‌کشاند، گفت: گاهی یک برنامه ماهواره‌ای کافی است تا یک خانواده را، یک نسل را به انحراف بکشاند؛ خراب کردن کاری ندارد اصلاح کردن سخت است گاهی یک جرقه کافی است تا آتشی بر پا شود.

ارسال نظرات