خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به سخنان ترامپ در خصوص سپاه پاسداران گفت: سپاه جزئی از نظام جمهوری اسلامی است مواضع سپاه همان مواضع نظام و مواضع مقام معظم رهبری است
کد خبر: ۸۹۴۳۹۷۵
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت‎الاسلام علی شیرازی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت «غیرت انقلابی و استکبارستیزی» در شهرستان گرگان اظهار کرد: اگر به مواضع آمریکا در قبال ملت ایران نگاه کنیم، می بینیم مواضع دولتمردان این کشور نسبت به ایران از 50 الی 100 سال قبل تا به امروز حتی در دوران طاغوت تغییر نکرده است و آمریکا دنبال این بود که ملت ایران را تحقیر کنند تا جلوی استقلال و رشد علمی ایران را بگیرند.

وی در خصوص وضعیت دانشگاه‌های  ایران در زمان طاغوت و زمان حال اذعان کرد: وضعیت دانشگاه‌های ما در دوران طاغوت با امروز را ببینید ما در دوران طاغوت چند دانشگاه داشتیم و الان چه تعداد داریم در دوران طاغوت چند دکتر و مهندس داشتیم الان چه تعداد داریم، تاریخچه ملت ایران را از نظر علمی در دوران طاغوت بررسی کنیم زمانی که آمریکا بر کشور ما تسلط داشتند چقدر مانع پیشرفت علمی کشور ما شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس ادامه داد: چون دولتمردان آمریکا با اسلام مخالفند، دشمنی با جمهوری اسلامی قطعاً نسبت به گذشته مضاعف می شود. آمریکایی ها سال ها مانع رشد ملت ایران و خودباوری بودند. دشمنی آمریکا با ایران مربوط به انقلاب اسلامی نیست بلکه ریشه در تاریخ دارد.

شیرازی افزود: علت مبارزه با آمریکا نیز همین است ملت ما می‌خواهد مستقل باشد و خودش برای کشورش تصمیم بگیرد و با نگاه دینی و مذهبی کشور را اداره کند.

وی گفت: آمریکایی ها دنبال این هستند که ما را مستعمره تربیت کنند، همانگونه که دوران طاغوت، حاکم ایران مستعمره آنان بود و براساس نگاه آمریکایی ها حرکت می کرد تا زمانی که این هدف برای آمریکایی ها محقق نشود، بحث تحریم ها وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس اذعان کرد: آنها زمانی دست از جمهوری اسلامی ایران برمی دارند که ما دست از فرهنگ اسلامی و اسلام برداریم، دست از حریت و انسانیت‌مان برداریم انها دنبال این هستند که جامعه بشری انسانیت نداشته باشد و برای خودشان تصمیم نگیرند.

شیرازی بیان داشت: آمریکایی ها  می خواهند به ملت ایران فشار بیاورند تا به هدف خود برسند. تفاوتی بین بوش، اوباما، ترامپ، ریگان و کارتر نیست. همه آنها در این سناریو و روی صحنه نقش های متفاوتی دارند. هیچگاه تحریم ها سست نشده است، از اول انقلاب هرچه جلوتر آمدیم، تحریم ها تشدید شده است. تا دولت آمریکا این دولت است تحریم ها هم هست. آنها تحریم ها را برنمی دارند بلکه ما باید به جایی برسیم که تحریم ها بر روی ما اثرنداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تا دولت آمریکا وجود دارد تحریم‌ها هم پابرجاست، خاطرنشان کرد: ما در این حرکت اگر بخواهیم متجاوز- متجاوز نماند و یا جرات تجاوز پیدا نکند کشورهای منطقه باید بسیج جهانی اسلام را باید شکل دهند و این حرکت به وجود آمده است آمریکا یک روز می‌خواستند ایران نباشد اما امروز در سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، یمن، بحرین و نیجریه امت اسلامی بسیج مردمی را شکل دادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس بیداری ملت ها و شناخت دشمن و طرح های آن را از دیگر عوامل کوتاه کردن دست استکبار برشمرد و گفت: امروز مردم دنیا مردم 10، 20 سال قبل نیستند، مردم بیدار شده اند. بیداری اسلامی یک حرکت عظیمی را شروع کرد. گرچه آمریکایی ها تصور می کنند توانسته اند این حرکت را آرام کنند، هرچند بیداری را نمی توان از بین برد. هرچه این بیداری توسعه پیدا کند جامعه بشری مانع از تجاوز متجاوزان به کشورها می شود. حتی مردم خود آمریکا هم اگر بیدار شوند اجازه نخواهند داد دولت آنها این وحشی گری امروز را داشته باشد.

شیرازی در پاسخ به سوالی درخصوص موضع سپاه پاسداران در قبال ملت مظلوم میانمار عنوان کرد: سپاه جزئی از نظام اسلامی و مواضع آن همان مواضع نظام و مقام معظم رهبری است. موضع جمهوری اسلامی در عصر امام خمینی (رحمه الله علیه) تاکنون دفاع از مظلوم بوده و هست. برای ما تفاوتی ندارد که این مظلوم شیعه یا سنی یا طوایف دیگر اسلامی یا حتی تفاوتی ندارد یهودی یا مسیحی باشد.

وی درخصوص قراردادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی از سوی آمریکا، خاطرنشان کرد: باید دید دشمن از چه ناحیه ای آسیب می بیند، در عراق و سوریه و لبنان نگاه می کند، می بیند قدرتی که مانع حضور آمریکا در منطقه است، سپاه و نیروی قدس است. طبیعی است با نیرویی که مقابل تجاوزگری آمریکاست، تحریم کند. سپاه هم از این دشمنی استقبال می کند و نشان می دهد سپاه راه را درست می رود. هروقت یکی مانند ترامپ از سپاه تعریف کرد باید فاتحه آن را بخوانیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس تأکید کرد: مردم ما انقلابی ولایتمدار هستند و پای انقلاب ایستاده اند اما برخی از مسئولان فرهنگی ما این باور را ندارند و تصور می کنند مردم از ارزش ها و انقلاب برگشتند. حضور مردم در انتخابات نشان دهنده اعتقاد آنها به جمهوری اسلامی است. مردم اصل نظام را قبول دارند.

وی با اشاره به تشییع شهید حججی افزود: کدام فرد غیر از شهدا و امام سراغ داریم که تشییع جنازه اش به عظمت تشییع شهید حججی باشد پس مردم ما شهید و شهادت را قبول دارند و زیر بیرق شهدا سینه می زنند، هیچ انسان عاقلی ارتباط گرگ و میش را نمی پذیرد آمریکا یک کشور درنده است به دوست نیز رحم نمی کند و وحشی است.

شیرازی گفت: اگر ما روی مواضع انقلابی و مبانی امام و مقام معظم رهبری محکم بایستیم عزت ما در دنیا بیشتر خواهد شد این تجربه 40 ساله ماست، امروز نیز اگر می بینیم جمهوری اسلامی در سوریه و عراق سربلند است به دلیل همین مواضع است، زمانی مسئولین ما می گفتند حمایت از سوریه و عراق استباه است اما امروز می بینیم همان افراد می گویند مقام معظم رهبری راه را درست انتخاب کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس تأکید کرد: ما روی تبیین قدرت مدیریت و معنویت مقام معظم رهبری کار نمی کنیم و کار نکردیم در این امر همه مسئولند، بیش از شش سال از آغاز جنگ با سوریه می گذرد در همان روزهای اول مقام معظم رهبری فرمودند بشار باید پیروز بشود و می شود البته بحث بشار اسد نیست بحث شکست دشمان است و امروز دشمن در منطقه شکست خورده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به دنبال هدف مشخصی باشیم طبعا در راه رسیدن به این هدف نیز باید موانع را برداریم اگر کسی جلوی ما سنگ اندازی کرد چه باید بکنیم؟ آمریکا یک قدم به نفع جمهوری اسلامی بر نمی دارد، طبیعی است ما نیز برای او قدم برنداریم، انسان عاقل که به نفع دشمن کار نمی کند گرچه ترامپ خود را به دیوانگی می زند این دیوانگی جزو یک سناریوست، مگر می شود با این همه تشکیلات یک دیوانه را رئیس جمهور کنند؟ خیر! دولت آمریکا فکر می کند و عاقل است ترامپ خودش را به دیوانگی می زند.

شیرازی متذکر شد: وقتی آمریکایی ها به نفع ما حرکت نمی کنند و مانع تراشی می کنند و سنگ اندازی می کنند قطعا ما هم باید با همین نگاه حرکت کنیم ،این سوال می شود که اصلا چرا با آمریکا وارد مذاکره شدیم خب تبلیغات وسیعی انجام شده بود و این شبهه مطرح شده بود که اگر وارد مذاکره شویم همه مشکلات کشور حل بشود اما دیدیم که نشد همانگونه که از همان روز اول مقام معظم رهبری فرمودند امریکا قابل اعتماد نیست.

وی ادامه داد: مذاکره باعث شد مسئولین و قشری از مردم که تصور می کردند اگر به سمت آمریکا رویم مشکل ایران حل می شود دیدند نه تنها مشکلی حل نکردند بلکه مجبور شدند ترامپ را به شکل دیوانه درآورند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس تأکید کرد: اگر آمریکایی ها شماتت کنند مسئولین جمهوری اسلامی نیز برجام را به آتش خواهند کشید همانگونه که مقام معظم رهبری نیز اولتیماتوم داده اند.

شیرازی با اشاره به دیدار اخیر پوتین و مقام معظم رهبری ابراز کرد: ما رهبری داریم که قدرتمندان دنیا در مقابل او زانو می زنند ترامپ هم اگر جرات می کرد می آمد در مقابل رهبر ما زانو می زد و درس می گرفت، ما در دنیا می توانیم ادعا کنیم بی نظیرترین رهبر را داریم پوتین می فهمد با که طرف است کسی که آینده دنیا و ایران را می بیند تصمیماتی که می گیرد اندرزهایی که دارد مانند اندرزهای امام ریشه دار است ما باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی در پایان به حذف دلار از معادلات جهانی اشاره کرد و گفت: در معادلات سیاسی قدرتمندان می توانند تاثیرگذار باشند، دلار ابزار معاملات جهانی است که اگر بتوانیم این را تغییر دهیم شکست برای آمریکا را رقم بزنیم، این پیشنهاد به روسیه شد تا وارد بازار اقتصاد بدون دلار شود که با کمک جمهوری اسلامی و کشورهای دیگر به اقتصاد آمریکا ضربه بزنند و این در آینده اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها