آمادگی عمان برای سرمایه گذاری در استان

کهگیلویه وبویراحمد از زیرساخت های مناسبی برای سرمایه گذاران، تجار و فعالان اقتصادی کشورهای مختلف به ویژه کشور عمان برخوردار است.
کد خبر: ۸۹۴۳۹۹۳
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
سفیر عمان در ایران در دیدار با استاندار کهگیلویهآمادگی کشور عمان برای سرمایه گذاری در استان وبویراحمد در یاسوج گفت: کشورعمان آماده سرمایه گذاری و گسترش همکاری‌های اقتصادی، تجاری و بازرگانی در حوزه‌های گوناگون در این استانِ غنی و با ظرفیت‌های متنوع است.
سعودبن احمد خالد البروانی با اشاره به وجود برخی موانع در زمینه روادید و صدور ویزا برای تجار و بازرگانان ایرانی افزود: گام‌های مناسب و مثبتی برای حل این معضل برداشته شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار گفت: توسعه مبادلات و مناسبات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با کشور‌های مختلف جهان به ویژه در دوره پسابرجام یکی از رویکرد‌های مهم و راهبردی دولتمردان جمهوری اسلامی است.
علی محمد احمدی افزود: استان غنی و سرشار از ظرفیت‌های طبیعی، کشاورزی، گردشگری و با سایر قابلیت‌های مهم اقتصادی آماده جهش برای توسعه سرمایه گذاری خارجی است.
وی ادامه داد: زمینه‌ها و بستر لازم برای انجام سرمایه گذاری‌های اقتصادی و تجاری با سرمایه گذاران، تجار و فعالان اقتصادی کشور دوست و همسایه عمان در ایران و این استان فراهم است.
احمدی وجود مناظر بکر و طبیعی، جنگل‌های انبوه، وجود افزون بر ۲ هزار گونه گیاه دارویی، ۱۰ درصد منابع آبی کشور با حدود ۱۱ میلیارد مترمکعب روان آب، ۲۰ درصد تولیدات نفت کشور برای سرمایه گذاری در صنایع وابسته و پتروشیمی را گوشه‌ای از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان برای حضور سرمایه گذاران خارجی دانست.
عمان کشوری پادشاهی است در شرق شبه جزیره عربستان، پایتخت آن مسقط از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان محدود است از جنوب با یمن و از غرب با عربستان سعودی و امارت متحده عربی همسایه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار