امام حسین ع برای انجام دو فریضه الهی قیام کرد

کارشناس مسائل مذهبی گفت: امام حسین علیه السلام برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت اسلامی قیام کرد.
کد خبر: ۸۹۴۴۰۱۶
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام محمدحسین تقیان در جلسه هفتگی هیئت رزمندگان اشکفتک با بیان اینکه در قیامت 50 ایستگاه وجود دارد  اظهار داشت: اولین ایستگاه در قیامت نماز است  که امام حسین (علیه السلام) می فرماید من به خاطر دو چیز قیام کردم امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدم  که هر دو این موضوع شامل نماز می‌شود.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: امام حسین علیه السلام در روز عاشورا و در لحظه نبرد برای اقامه نماز اول وقت از دشمن وقت میگیرد که این اهمیت نماز را نشان می‌دهد.

وی عنوان داشت: امام حسین علیه السلام از امیر المومنین علیه السلام پرسیدند که  پیامبر صل الله علیه و آله وسلم در اواخر عمر چه چیزی وصیت کردند که حضرت فرمودند: نماز، برخورد با زیردستان که این وصیت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله وسلم از دیگر دلایل اثبات اهمیت و ارزش نماز است.

تقیان وی با بیان اینکه قبولی همه کارها بسته به خواندن نماز است بیان کرد: امام حسن مجتبی (علیه السلام) می فرماید  کسی که به مسجد می‌رود 8 فایده نصیبش می‌شود که می‌‎توان به، استفاده از ایات قران، یافتن رفیق  و دوست خوب، فراگیری علم تازه ( احادیث و روایات جدید)، برخورداری از رحمتی که منتظرش است، شنیدن سخنی که راهنمای اوست ، در امان بودن از گزند وبلا، ترک گناه از روی حیاء ، ترک گناه از ترس خدا اشاره داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار