تاکید استاندار به رونق کشاورزی و اقتصادی سی سخت

استاندارکهگیلویه و بویراحمد برحل مشکلات آبرسانی اراضی کشاورزی بن زرد و چندین طرح خدماتی و عمرانی شهرستان دنا تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۴۴۰۱۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
استاندارکهگیلویه و بویراحمد در جلسه دیدارتاکید استاندار به رونق کشاورزی و اقتصادی سی سخت با مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر سی سخت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، چالش‌ها و موانع پیش روی طرح تصفیه خانه و شبکه فاضلاب سی سخت، جاده ارتباطی یاسوج به سی سخت و نیز طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی بن زرد از توابع شهرستان دنا بررسی شد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان در این جلسه از پیشرفت کاری ۴۰ درصد طرح آبرسانی به اراضی کشاورزی بن زرد دنا خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح تاکنون ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه و برای تکمیل آن به بیش از ۹ میلیارد تومان نیاز است.
جعفر گوهرگانی با بیان اینکه کار ساخت استخر ذخیره آب، کانال، موتورخانه و خرید لوله آن اجرا شده است افزود: شبکه آبیاری قطره ای، برق و نصب خط لوله این طرح باقیمانده که در صورت تامین اعتبار این طرح تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه با اجرای آن ۳۰۰ هکتار از اراضی دیم بن زرد آبی و به زیر کشت می‌روند گفت: درصورت تکمیل و بهره برداری از این طرح برای ۱۲۰ خانوار در این منطقه شغل ایجاد می‌شود.

مدیرعامل آبفای شهری استان هم گفت: پیشرفت کاری تصفیه خانه و شبکه فاضلاب سی سخت به ترتیب ۷۰ و ۴۴ درصد است.
لدنی نژاد افزود: برای ساخت تصفیه خانه و شبکه فاضلاب این شهر تاکنون ۷ میلیار تومان هزینه شده است.
بهشتی فرد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم با انتقاد از عملکرد راه و شهرسازی استان در ساخت جاده ارتباطی یاسوج به سی سخت مبنی بر لحاظ نکردن میزان برآورد خسارت به جنگل‌های این مسیر و پرداخت نکردن غرامت گفت: بر اساس بند (ب) ماده ۱۲ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی دستگاه‌های اجرایی که قصد اجرای طرح عمرانی را دارند باید در مرحله امکان سنجی طرح میزان خسارات وارده به منابع طبیعی و جنگل را برآورد و در موافقت نامه‌ها بگنجانند و از این اداره استعلام اخذ کنند در غیر این صورت منابع طبیعی براساس قانون عملیات اجرایی طرح را متوقف می‌کند.
هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم با بیان اینکه بخشی از طرح احداثی جاده ارتباطی یاسوج به سی سخت و نیز آبرسانی به اراضی کشاورزی روستای بن زرد دنا در مناطق حفاظت شده دنای شرقی واقع شده است گفت: این طرح‌ها فاقد پیوست ارزیابی زیست محیطی هستند و دستگاه‌های اجرایی مجری این طرح‌ها موظف هستند طبق قانون قبل از شروع عملیات اجرایی طرح‌ها ارزیابی زیست محیطی خود را به این اداره تحویل دهند.
استاندار هم با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان دنا در زمینه‌های مختلف گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی با کمک بخش خصوصی باید با همفکری، تعامل و برنامه ریزی دقیق زمینه شکوفایی این ظرفیت ها، توسعه و رونق این شهرستان را فراهم آورند.
احمدی با تاکید بر وحدت رویه میان دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف و خدمات رسانی مطلوب به مردم افزود: اگر این مهم به خوبی اجرا و مشهود باشد رشد و تعالی همه جانبه استان را در پی خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار