مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد؛
مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: میزبان حدود ۳ میلیون و پانصد هزار زائر هستیم در دهه پایانی صفر در مشهد مقدس هستیم که با توجه به شرایط جوی مناسب در این ایام، از این تعداد پیش‌بینی می‌شود ۳۳۰ هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شوند.
کد خبر: ۸۹۴۴۰۳۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مهدی فروزان، امروز در نشست خبری در محل استانداری با اشاره به اینکه این روز‌ها صدای عاشقی و دلدادگی زائران اربعین حسینی (ع) به جهانیان می‌رسد، گفت: از بین ۳۱ شعار رسیده به ستاد مرکزی اربعین شعار «أحب الله من أحب الحسین (ع)» انتخاب شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ هزار نفر سهمیه استان خراسان رضوی در راهپیمایی اربعین بوده، افزود: در سال جاری ۶۰ هزار نفر سهمیه از سوی کمیته ملی برنامه‌ریزی برای شرکت زائران در راهپیمایی اربعین از استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

فروزان با بیان اینکه ثبت نام زائران از اول شهریور ماه آغاز شده، اظهار کرد: تاکنون ۸۳ هزار و ۲۱۶ نفر در قالب ۴۹ هزار و ۸۷۰ گروه در سامانه سماح ثبت نام کرده که برای قریب به ۸۰ هزار نفر روادید صادر شده است.

اسکان و تغذیه روزانه ۱۶۰ هزار زائراربعین /پیش‌بینی حضور سه و نیم میلیون زائر در مشهد

وی با اشاره به ازدحام زائران در دهه پایانی صفر، گفت: در این ماه علاوه بر خدمت رسانی در راستای تغذیه و اسکان ۱۶۰ هزارنفر به زائران اربعین در مسیر نجف به کربلا، میزبان حدود ۳ میلیون و پانصد هزار زائر هستیم که با توجه به شرایط جوی مناسب در این ایام، از این تعداد پیش‌بینی می‌شود ۳۳۰ هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شوند.

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی و دبیر ستاد هماهنگی اربعین استان ادامه داد: ۵۷ موکب از خراسان رضوی به تعداد ۱۵ تا در کربلا، ۱۷ تا کاظمین، ۱۰ نجف، ۱۰ مسیر نجف به کربلا، ۴ تا در سامرا و یک موکب در مرز مهران به خدمت‌رسانی زائران اربعین حسینی مشغول هستند.

وی افزود: بلافاصله بعد از ایام اربعین حضور زائران در دهه پایانی صفر را در مشهد پیش رو داریم، ضمن اینکه تعداد زیادی از افرادی که در این ایام ایستگاه صلواتی برپا خواهند کرد، در حال حاضر در کشور عراق مشغول خدمت به زائران امام حسین (ع) هستند.

مشارکت ۱۰ استان در خدمت به زائران پیاده امام رضا (ع)

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی و دبیر ستاد هماهنگی اربعین استان از مشارکت ۱۰ استان در خصوص برپایی ایستگاه‌های صلواتی مسیر‌های منتهی به مشهد در ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

فروزان با بیان اینکه زائران پیاده روزانه حدود ۳۰ کیلومتر پیاده‌روی دارند، گفت: در جاده‌ها هر ۳۰ کیلومتر یک ایستگاه زائر برای اسکان و تغذیه تدارک دیده شده، ضمن اینکه در هر پنج کیلومتر ایستگاه‌هایی برای استراحت و پذیرایی مختصر از زائران برپا خواهد شد.

مدیر کل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه بعد از این ایام، بازگشت زائران به شهر خود آغاز خواهد شد، لذا ۴ هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت این عزیزان تدارک دیده شده است.

فروزان بیان کرد: در سال گذشته ۲۷۶ ایستگاه صلواتی در جاده‌های منتهی به مشهد و ۴۰۰ ایستگاه در مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا (ع) برپا شد که امید است استان‌های دیگر برای این پیاده‌روی از تمام ظرفیت خود استفاده کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها