خبرهای داغ:
فرماندار بناب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان با بیان اینکه وضعیت منابع آب های زیرزمینی بناب نگران کننده است، از ادارات امور آب و آب و فاضلاب این شهرستان خواست نسبت به قطع آب شرب اداراتی که از آن برای آبیاری فضای سبز استفاده می کنند، اقدام کنند.
کد خبر: ۸۹۴۴۰۴۶
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرج اللهی افزود: حتی اگر فرمانداری هم اقدام به آبیاری فضای سبز با آب شرب کند، انشعاب آب آن را نیز قطع کنید!

وی وجود بالای چهار هزار و ۷۰۰ حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در شهرستان بناب را خطر بزرگی برای منابع آب شهرستان دانست و بیان کرد: چاره ای نداریم جز اینکه با چاه های غیرمجاز برخورد کنیم و نسبت به مسدود کردن آن با همکاری دستگاه قضایی اقدام کنیم.

فرج اللهی با انتقاد از توسعه بی رویه باغات در سطح شهرستان اذعان کرد: حجم بالای تعداد چاه های غیرمجاز در شهرستان و عدم اطمینان مردم از صدور مجوز برای چاه های غیرمجاز آن علاقه مردم را برای استفاده از تسهیلات آبیاری تحت فشار کاهش داده است.

وی با تأکید بر اینکه مسدود کردن چاه های غیرمجاز جزو سیاست دولت است؛ گفت: در سطح شهرستان نیز مجبوریم این سیاست را اجرا کنیم.

فرج اللهی با بحرانی خواندن وضعیت بارندگی در این شهرستان در سال جاری تصریح کرد: در هفت ماه گذشته میزان بارندگی در سطح شهرستان در حد صفر بوده و با این شرایط وضعیت منابع آب های زیرزمینی نیز بسیار نگران کننده است.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب بناب خاطرنشان کرد: با اینکه روستای قره چپق در بحث احیای دریاچه ارومیه به عنوان روستای پایلوت انتخاب شده است ولی هم اکنون ۸۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در بناب فعالیت دارند که تلاش می شود این تعداد حلقه چاه به ۱۵۰ حلقه تجمیع شود.

وی افزود: اگر بتوانیم این طرح را عملیاتی کنیم گام بزرگی برای احیای کشاورزی منطقه برداشته شده است.

 

ارسال نظرات