رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۶۲ پزشک متخصص در مناطق محروم هرمزگان مستقر شدند.
کد خبر: ۸۹۴۴۰۸۴
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛به نقل از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، سید حسین داودی گفت: شما پزشکان امروز مسیری متفاوت، سخت و در مواقعی پرمشقت همراه با عشق را در زندگی خود تجربه می کنید که این بهترین نوع خدمات به مردم محروم و کمتر برخوردار از امکانات است.

داودی افزود: ارائه خدمات پزشکی بهترین نوع خدمت و گاهی تنها خدمت در مناطق محروم جامعه است که باعث ایجاد امید به زندگی در دل این قشر از مردم می شود.

وی با اشاره به نقش آموزش عالی در تربیت افراد دانشمند، تصریح کرد: دانش ابزاری است موقتی برای رفع نیاز خود و جامعه؛ ولی مهمتر از آن خردمندی است که به انسان ها عزت نفس، اعتماد به نفس و عشق به معنای واقعی را می دهد و قطعاً کسانی را که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای اعزام به مناطق محروم کشور متعهد کرده، جزء دانشمندان خردمند کشور هستند.

این مقام مسئول ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای ۶۲ پزشک متخصص که به مناطق کمتر برخوردار استان هرمزگان اعزام می شوند، رفع نیاز مردم، رضایت آنها و ارتباط صمیمانه و دوستانه با بیمار را از نکات مهم و قابل توجه عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همواره در کنار شما خواهد بود و امیدواریم بتوانیم از تجربه های شما برای توسعه خدمات بهداشتی درمانی استان استفاده کنیم.

رئیس اداره امور بیمارستان های هرمزگان در این نشست به کاهش مرگ و میرمادران که از برنامه های مهم و ملی کشور است اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۱۳۷۸ بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به مادران در دستور کار اداره سلامت مادران وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت و با اتمام تحقیقات و انجام مراحل آزمایش، از نیمه دوم سال ۱۳۸۱ این اداره طراحی محتوای ارایه خدمات بیمارستان های دوستدار مادر را آغاز کرد.

بهتا صدیق افزود: هدف از این امر کاهش مرگ ومیر مادران و نوزادان و کاهش ابتلا به عوارض دوران بارداری و زایمان در این دو گروه با راهکارهایی همچون بهبود کیفیت خدمات بیمارستانی، کاهش هزینه های غیر ضروری و احترام بیش از پیش به حقوق مادران و نوزادان است.

صدیق تصریح کرد: کتاب راهنمای بالینی نحوه برخورد با بیماری ها، مجموعه ای مکمل از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته که می توانید از آن استفاده کنید.

رئیس اداره امور بیمارستان های هرمزگان به راه اندازی برنامه استاد معین اشاره کرد که پزشکان متخصص می توانند برای گرفتن مشاوره در مواقع ضروری از اعضای هیأت علمی دانشگاه که در این برنامه لیست کشیک آنها به تمام مراکز ارسال شده، بهره ببرند.

۶۲ پزشک متخصص در رشته های مختلف پزشکی به کلیه نقاط استان با توجه به اولویت های ایجاد شده اعزام شدند.

ارسال نظرات