همزمان با ماه صفر باحضور عاشقان اهل بیت (ع) مراسم سوگواری همنوا با کاروان اسراء در خلخال برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۴۱۱۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، همزمان با ماه صفر و ایام سوگواری سید وسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) با هدف تبیین اهداف عاشورا و سفر اسرای کربلا از شام برای زیارت قبر مطهر حضرت امام حسین (ع) به همت هیات امنای مسجد امیر المومنین (ع) شهرخلخال مراسم سوگواری همنوا با کاروان اسرا ء با حضور اهالی ولایتمدار وامام جمعه شهرستان خلخال برگزار شد.

دراین مراسم حجت الاسلام امیر رشتبری امام جمعه خلخال در سخنانی ضمن ادای احترام به شهدای کربلا و عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت سید الشهدا، به بازگشت تاریخی کاروان کربلا از شام به عراق بعد از شهادت امام حسین (ع) در اسارت اشاره و گفت: مسیر تبیین شده حضرت سیدا لشهدا (ع) یک الگو برای جامعه ما است و این الگو باید با تقویت شعائر وفرهنگ حسینی در جامعه بیش از بیش نهادینه شود.

وی افزود: تاریخ کربلا یک آیینه برای عبرت کسانی است که بصیرت نداشتند و حق و باطل را تشخیص ندادند و باید با کسب معرفت از درگاه حضرت حق در مسیر رهروی از ولایت فقیه حرکت نمایند.

وی با تقدیر از هیات امنای مسجد امیر المومنین (ع) شهر خلخال گفت: فرهنگ حسینی نیازمند حرکت پرشور عاشقان حسین برای معرفی این مکتب است.

در این مراسم از سوی امام جمعه شهرستان خلخال از گروه سرود مدافعان حرم شهر خلخال تجلیل شد.

همجنین با حضور شعرای آیینی ومداحان اهل بیت عصمت و طهارت سوز عزاداری در مسجدامیر المومنین (ع) شهر خلخال جاری شد.

این مراسم از تاریخ 13 آبان ماه تا 17 آبان به مدت 5 شب در ساعت 20 با حضور علما و مداحان وشعرای آیینی با عنوان مراسم سوگواری همنوا با کاروان اسرا در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) شهر خلخال برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار