خبرهای داغ:

یادواره ۲۱۷ شهید شهرستان آبدانان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد

در مراسمي با حضور خانواده هاي شاهد و ايثارگر، بسیجیان اقشار مختلف و عشایر سلحشور، مسئولان استانی و شهرستانی ياد و خاطره ۲۱۷ شهيد گرانقدر شهرستان آبدانان گرامي داشته شد.
کد خبر: ۸۹۴۴۱۴۶
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرنگار بسیج عشایری خبرگزاری بسیج؛ یادواره ۲۱۷ شهید شهرستان آبدانان استان ایلام با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

"یحیی خادمی" فرمانده اسبق سپاه امیر المومنین(ع) در یادواره ۲۱۷ شهید شهرستان در جمع مردم شهید پرور شهرستان، اظهار داشت: حضرت زینب کبری(س) خواهر، فرزند، مادر  شهید بود با وجود مشکلات عدیده ای که در روز عاشورا داشت اما در انتقال پیام عاشورا کوتاه نیامد.

 

وی با بیان اینکه اگر امروز یاد شهدا را گرامی داریم، افزود: امام سجاد (ع) و زینب کبری(س) امر به معروف را که یک واجب فراموش شده بود زنده کردند و ظلم ظالم را شفاف نمودند.

 

خادمی با اشاره به اینکه فرزندان و وهمسران شهدا اول مطیع ولایت و امام حسین بودند، اضافه کرد: اگر بخواهیم راه شهدا را ادامه دهیم باید نائب امام زمان خود را شناخته و با بصیرت و آگهی مطیع امر ولایت باشیم.

 

وی به کمین دشمن در پشت مرزهای کشور اشاره و ادامه داد: دشمن منتظر غفلت یا نا امنی در کشور است که همانند یک گرگ خونخوار به کشوری انقلابی هجوم آورد.

 

فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین(ع) یکی از دلایل اصلی ناکامی دشمن را وجود رهبری هوشیار و با بصیرت دانست و افزود: ما باید همیشه گوش به فرمان رهبر باشیم و نفوذ دشمن را مطالعه و در زمان مناسبت در برابر دشمن مقابله به مثل کرد.

 

وی علت تاختن خبیثانه دشمن و مورد تهمت قرار دادن ما در بعضی از برهه های زمانی را ضعف اطاعت پذیری و تقلیل ایمان ما دانست و تصریح داشت: اگر ما ساده زیستی را انتخاب و به دنبال تجمل گرایی نباشیم دشمن قدرت و نیروی ما را درک و می داند ما ادامه دهنده راه شهدا هستیم.

 

 خادمی به دلاوری های مردم شهرستان آبدانان اشاره و عنوان کرد: شهرستانی با ۲۰هزار جمعیت در زمان جنگ داشت با وجود اینکه مهاجر پذیری و دائما مورد هجوم دشمن قرار داشته ۲۱۷شهید را تقدیم این خاک و بوم کرده یعنی از هر ۹ نفر مردم این منطقه یک نفر شهید شده اند.

 

وی به سابقه مردم حوزه جنوب در ۲هزار سال پیش و دفاع از خاک وطن اشاره کرد و گفت: اولین سازمان رزم استان در سه شهرستان آبدانان، دهلران و دره شهر ایجاد شد و همچنان پابرجا است و این نشان می دهد مردمان این منطقه در زمان دفاع از خاک و وطن همیشه مقتدر وارد میدان شده اند.  

 

فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین(ع) با اشاره به پیام این یادواره ها افزود: ما در شهرستان های زیر ۲۰هزار مانند آبدانان  گردان و تیپ و ... تشکیل دادیم و حال با جمعیت بالای ۴۵هزار می توان لشکر ایجاد کرد.

 

 وی در پایان با اشاره به ترور دانشمند هسته ای داریوش رضایی نژاد تاکید داشت: وقتی در یک کشور ۷۰میلیونی یک شهر ۴۵ هزار یک نخبه و دانشمند هسته ای تقدیم نظام می کند نشان دهنده ای استعداد مردمان این منطقه در تمام حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی ... است.

 

"حجت السلام حسین حاجیلری" امام جمعه آبدانان در یادواره ۲۱۷ شهید شهرستان آبدانان به دو پیام مهم قیام اباعبدالله الحسین(ع) و دفاع مقدس اشاره و گفت: هر کسی به خدای متعال و وعده های او ایمان داشته باشد پیروز است.

 

وی با اشاره به  شهادت محسن حججی، افزود : این شهید ۲۵ سال از فرزند و همسر خود و عزیزانش گذشت و برای دفاع از حق و حرم اهل بیت جان خود را فدا کرد .

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات