رئيس دانشگاه علوم پزشكی لرستان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكی لرستان گفت: شاهد حضور ۶۴ پزشك متخصص در ۲۰ رشته تخصصی بین شهرستان‌های ۱۱ گانه در استان هستيم.
کد خبر: ۸۹۴۴۱۵۶
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، کورش ساکی، رئيس دانشگاه علوم پزشكی لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته به دليل مشكلات مالي دانشگاه کاستی‌هایی وجود داشت که امسال بهتر شده است، اظهار داشت: امکانات در استان و برخی مناطق همواره در حد مردم نبوده اما برخورد خوب و مناسب پزشكان با بيمار و همراهان می‌تواند اين نقيصه را مرتفع کند و رضایت مردم را در پی داشت.

وی با اشاره به اینکه برخورد شايسته و مناسب با بيماران و همراهان آن‌ها يك اصل مهم در پزشكي است، افزود: پزشکان به‌واسطه رشته خود نمی‌توانند خصوصيات انساني را ناديده بگيرند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكی لرستان بابیان اینکه پزشکان علیرغم برخورد و اعتراض اگر بيماري را در هر نقطه‌ای ببينيم كه نياز به كمك داشته باشد نبايد دريغ كنيم، عنوان کرد: شاهد حضور 64  پزشك متخصص در 20 رشته تخصصی بین شهرستان‌های 11 گانه در استان هستيم.

وی با اشاره به اینکه با اولویت‌بندی نیاز شهرستان‌ها سهم هر شهرستان 3 پزشک متخصص است، تصریح کرد: قلب و عروق، رادیولوژی، پاتولوژی، جراحی عمومی، پوست، اطفال، داخلی، روان‌پزشکی، چشم، ارتوپد، گوش و حلق و بینی، زنان و زایمان، بیهوشی، نورولوژی، بیماری‌های عفونی، طب اورژانس اورولوژی، مغز و اعصاب، پزشکی هسته‌ای و رادیوتراپی 20 تخصصی است که 64 پزشک متخصص این رشته‌ها بین مراکز بهداشتی و درمانی استان توزیع شدند.

ساکی با اشاره به اینکه تقسیم این تعداد پزشک متخصص حدود 85  درصد نیازهای لرستان در حوزه تخصصی را تأمین کرد، خاطرنشان کرد: در استان هم‌اکنون 300 پزشک متخصص و 50 دندان‌پزشک  فعالیت دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات