رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز؛
رئیس سازمان بسیج سازندگی البرز با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط بسیج سازندگی این استان، گفت: نهضت آموزش باید به یک خیزش عمومی تبدیل شود.
کد خبر: ۸۹۴۴۱۶۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ علی ترکاشوند، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به وظایف سازمان بسیج سازندگی در راستای ایجاد واحدهای کارگاهی کوچک، اظهارکرد: جذب علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف و برگزاری دوره‌های آموزشی برای آن‌ها از وظایف سازمان بسیج سازندگی است.

نهضت آموزش به یک خیزش عمومی تبدیل شود

وی افزود: پیرو تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان بسیج سازندگی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد شد، مقرر شد جذب علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف نظیر آشپزی، کامپیوتر، مکانیک خودرو، زبان و غیره، مهیاکردن مکان مناسب و تدریس آنان را سازمان بسیج سازندگی استان به عهده گیرد و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز پس از اتمام این دوره‌های آموزشی، مدارک فنی و حرفه‌ای را برای آنان صادر کند.

ترکاشوند در خصوص مراحل برگزاری این دوره‌ها بیان کرد: پس از جذب علاقه‌مندان، مشاوره به آنان و دسته‌بندی انجام می‌گیرد و پس‌ازآن آموزش آغاز می‌شود و سعی بر این است که این آموزش‌ها مستمر باشد.

این مسئول ادامه داد: پس از طی کردن دوره آموزش مقدماتی و سطوح بالاتر، شرکت‌کنندگان می‌توانند طبق تفاهم‌نامه منعقدشده بین سازمان بسیج سازندگی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکیل تعاونی داده و در قالب آن، تسهیلاتی را دریافت کرده و در پی آن به اشتغال در رشته‌های مورد علاقه خود بپردازند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به اینکه مساجد در اوایل انقلاب شلوغ و به‌نوعی کانون فرهنگی بود، ابرازکرد: در حال حاضر این دوره‌های آموزشی در مساجد، حسینیه‌ها، اماکن پایگاهی و متبرک برگزار می‌شوند و از اساتید بسیج سازندگی، سازمان فنی و حرفه‌ای، بسیج هنرمندان، دانشجویی و دانش‌آموزی، متخصصین، صنعت و سایر بسیج‌ها و نیز از علاقه‌مندان در سطح شهر و استان که تمایل به همکاری دارند، جهت تدریس استفاده می‌شود و این کلاس‌ها با هزینه پایین‌تری نسبت به سایر دوره‌های آموزشی مشابه برگزار می‌شوند.

وی در رابطه با اطلاع رسانی این دوره‌ها خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف جهت ثبت‌نام می‌توانند به نواحی مقاومت بسیج و سپاه‌های نواحی ده‌گانه استان و نیز بسیج سازندگی مراجعه و رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

ترکاشوند از برگزاری دوره‌های آموزشی برای اتباع بیگانه نیز خبر داد و گفت: در مردآباد کلاس‌های متعددی برای اتباع بیگانه در حال اجراست که با استقبال بسیار زیاد از سوی آن‌ها مواجه شده است.

این مسئول در پایان سخنان خود اذعان کرد: امید است که نهضت آموزش به یک خیزش عمومی تبدیل شود و تمام دولتمردان و هم‌وطنان عزیز در این اقدام شرکت کنند.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات