مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان:

4 هزار و 600 میلیارد ریال سهم لرستان دربسته فراگیر اشتغال

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اثرگذاری طرح توسعه اشتغال فراگیر در ایجاد اشتغال پایدار گفت: دربسته اشتغال فراگیر سهم چهار هزار و 600 میلیارد ریالی برای استان لرستان در نظر گرفته‌شده است.
کد خبر: ۸۹۴۴۱۶۹
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی آشتاب در جلسه تشریح بسته فراگیر مشاغل که در استانداری لرستان برگزار شد، افزود: این طرح باهدف ایجاد زمینه‌های اشتغال پایدار با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر استان در 38 رسته فعالیت‌های مختلف تعریف‌شده است.


به گفته وی بسته فراگیر اشتغال به‌عنوان یکی از برنامه‌های دولت برای رفع مشکل بیکاری در بازه زمانی پنج‌ساله در نظر گرفته‌شده که برای سال 96 مبلغی چهار هزار و 600 میلیارد ریال برای لرستان لحاظ شده است.


آشتاب گفت: بسته فراگیر مشاغل در سه بخش طرح‌های توسعه‌ای، طرح‌های متقاضی سرمایه در گردش و طرح‌های ایجادی انجام می‌شود.


وی اضافه کرد: طرح‌هایی همچون طرح کاروزی، مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، طرح مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرما و طرح توسعه کسب‌وکار و اشتغال پایدار (تکاپو) در قالب بسته جامع فراگیر اشتغال تعریف‌شده است

.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه طرح کاروزی یکی از طرح‌های بسته فراگیر اشتغال است گفت: تاکنون بیش از 20 هزار نفر در سامانه طرح کارورزی در لرستان ثبت‌نام کرده‌اند که هفت هزار و 322 نفر از ثبت‌نام‌شده‌ها از شرایط لازم برای به‌کارگیری در این طرح برخوردار بوده‌اند.


وی افزود: در همین سامانه 436 واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی پذیرنده افراد متقاضی ثبت‌شده و برای 134 واحد اقتصادی مجوز برای به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی صادرشده است.


مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی یکی دیگر از طرح‌های موردنظر دربسته فراگیر اشتغال است نیز گفت: استان لرستان یکی از هشت استان کشور است که طرح توسعه مشاغل خانگی در آن به‌صورت پایلوت انجام می‌شود.


وی افزود: در طرح توسعه مشاغل خانگی که با همکاری جهاد دانشگاهی انجام می‌شود الگوی نوینی از مشاغل خانگی ارائه می‌شود و بعد از ارزیابی‌های صورت گرفته به‌تناسب مهارت‌های مختلف سهم 2 هزار و 700 نفری نیز برای استان در نظر گرفته‌شده است.


مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان نیز گفت: با توجه به ابهاماتی که در نحوه انجام بسته فراگیر مشاغل در استان بین دستگاه‌های اجرایی مختلف وجود دارد باید طی 48 ساعت آینده در خصوص نحوه اجرای این بسته و تعریفی جامع و دقیق از رسته‌های شغلی در هر دستگاه به تفاهم‌نامه‌ای جامع رسید.


وی افزود: پیشنهاد می‌شود به‌منظور بازدهی بیشتر در این بسته، سهم دستگاه‌های و مناطق مختلف بر اساس میزان کاری که انجام می‌دهند باشد تا هر دستگاه و یا هر شهرستانی که بیشترین کار را انجام داد به همان نسبت سهم بیشتری را دریافت کند.


دولت بر اساس تکلیف برنامه ششم توسعه مکلف است سالانه برای 950 هزار نفر در کشور شغل ایجاد کند که رسیدن به این هدف در قالب برنامه‌هایی همچون بسته جامع اشتغال فراگیر که شامل طرح‌های مختلفی همچون طرح توسعه کسب‌وکار و اشتغال پایدار (تکاپو)، طرح مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرما، طرح کارورزی و طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات