مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:
ما خواهان پرورش نسل پرسشگر هستیم و دانش آموز پرسشگر را معلمان پرسشگر تربیت می کنند.
کد خبر: ۸۹۴۴۱۸۶
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در جمع معلمان دبستان سودی و مالکی روستای ویر گفت: رکن اصلی در تعلیم و تربیت معلمان هستند.

مرتضی تمجیدی افزود: ما خواهان پرورش نسل پرسشگر هستیم و دانش آموز پرسشگر را معلمان پرسشگر تربیت می کنند

وی در ادامه با اشاره به اینکه در تعلیم و تربیت ، مقطع ابتدایی پایه و اساس است، تصریح کرد: نتیجه بررسی ها نشان می دهد معلمان نقش اصلی را در تحولات جامعه  ایفا می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: علاوه بر نیروهای رسمی بیش از ۱۲۰ هزار نیروی حق التدریس در مدارس کشور شاغل به کار هستند.

مرتضی تمجیدی با اشاره به اینکه بومی سازی و بومی گزینی از جمله اهداف آموزش و پرورش در ساماندهی نیروی انسانی است، افزود: مطالعات حرفه ای نقش مؤثری در آموزش و یادگیری و عبور از روشهای سنتی به مدرن دارد.

وی در ادامه با اشاره اگر دانش آموز را به نحو مطلوب شناسایی کنیم،می توانیم ظرافتهای خاص یاددهی را در کلاس اجرا کنیم، اظهار داشت: ارتباط با اولیای دانش آموز ما را به اهداف تربیتی نزدیکتر خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در آموزش و پرورش به دنبال کاهش سلطه کتاب در یادگیری هستیم و به سمتی می رویم که از همه منابع استفاده کنیم

مرتضی تمجیدی با اشاره به اینکه عمده یادگیری دانش آموزان از طریق مشاهده  رفتارهای معلمان رقم می خورد، گفت: مطالعه کتب غیردرسی و اجرای مسابقات مختلف در هفته کتاب و کتابخوانی خواهد توانست دانش آموزان را به یادگیری علاقه مند کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش بزرگترین سرمایه نیروهای انسانی (معلمان) هستند، افزود: یادگیری مادام العمر مستلزم به روز بودن و زیست جمعی مناسب و مطلوب و منطقی است

 

ارسال نظرات