اقشار مختلف شرکت‌کننده در راهپیمایی روز ملی استکبارستیزی در یزد، به خصوص دانشجویان با حضور در تریبون برپاشده در مسیر این راهپیمایی از چرایی دیوانگی بدون مذاکره با آمریکا گفتند.
کد خبر: ۸۹۴۴۲۱۰
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از یزد،رئیس‌جمهور در جلسه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی پس از تأکید بر غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا و بدعهدی آن‌ها در برجام به پیشنهاد مذاکره آمریکایی‌ها به برخی کشورهای شرقی اشاره کرد و بیان داشت: «مگر دیوانه‌اند که با شما مذاکره کنند!» این جمله دکتر حسن روحانی بازتاب‌های فراوانی در فضای مجازی به همراه داشت و همین جمله محور تریبون دانشجویی بود که در حاشیه راهپیمایی 13 آبان یزد برپا شد و مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

در این تریبون که به همت بسیج دانشجویی استان یزد در ضلع شرقی حسینیه امیر چخماق برپا شد، اقشار مختلف مردم به‌خصوص دانشجویان و دانش آموزان به این سؤال پاسخ می‌دادند که «چرا مذاکره با آمریکا دیوانگی است؟!»

سردار فتوحی، فرمانده سابق سپاه الغدیر استان در پاسخ به این سؤال، پیش از هر چیزی به این نکته اشاره کرد که بدعهدی آمریکایی ها باعث شد تا همه به‌خصوص عده‌ای که علی‌رغم توصیه‌های رهبری به آمریکایی‌ها خوش‌بین بودند، بر این موضوع آگاه شوند که توصیه‌های رهبر انقلاب بی مبنا نیست.

فتوحی با تأکید بر اینکه استکبارستیزی و شعار مرگ بر آمریکا مبنای قرآنی دارد افزود: امروز همه دنیا شاهد ظلم‌های آمریکای جهان خوار در سراسر جهان هستند و مذاکره و اعتماد به چنین مستکبری دیوانگی است.

فرمانده سابق سپاه الغدیر ادامه داد: البته همه باید بدانند که امروز آمریکا بیش از هرزمانی ضعیف شده است و دیوانه خواندن ترامپ هم استراتژی این کشور برای ترساندن دیگران است، اما این استراتژی هم با شکست مواجه خواهد شد چراکه همه مسلمانان و آزادی خواهان در مبارزه با آمریکا همدل هستند.

فاطمه زارع از دانشجویان یزدی با تأکید بر اینکه مردم و جوانان ایران هرگز سلطه آمریکایی‌ها نخواهند پذیرفت، اذعان کرد: امروز همه به‌خصوص مسئولین و دیپلمات‌هایی که فکر می‌کردند آمریکا تغییر کرده است متوجه شدند که مذاکره با امریکا دیوانگی است و خوی استکباری این جنایتکاران تغییری نکرده است.

وی درباره این‌که هنوز هم عده‌ای فکر می‌کنند که از طریق مذاکره با غرب می‌توانند مشکلات را حل کنند به ضرب‌المثل دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید اشاره کرد و افزود: تمایل و اشتیاق به مذاکره با دیوانگان، خود نوعی دیوانگی است.

سید صادق آتشی از دانشجویان دانشگاه یزد و از هنرمندان یزدی که در این مراسم هم اجرا داشت، درباره چرایی دیوانگی بودن مذاکره با آمریکا به تعبیر قرآن درباره دشمنان اسلام و مستکبرین اشاره کرد و افزود: بر اساس آیات قرآن کریم دشمنان از مسلمانان راضی نمی‌شوند تا اینکه از آن‌ها پیروی کنند و تابع بی‌چون چرای آن‌ها باشند.

محمدصادق صفار دانش‌آموز یزدی، به جنایات بی‌شمار آمریکا در دنیا و آلوده بودن دست سران این کشور به خون میلیون‌ها انسان بی‌گناه اشاره کرد و افزود: چنین افرادی هرگز قابل‌اعتماد نیستند.

این دانش‌آموز یزدی به توان دفاعی کشور نیز اشاره کرد و افزود: توانمندی کشور و موشک‌های ما باعث می‌شود تا دشمنان همواره از ما بترسند و این موضوع باعث افتخار همه ایرانیان است.

حجت‌الاسلام زارع، مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز بابیان اینکه هم طبق آیات قرآن و مفاهیم دینی و هم بر اساس عقل و تجربه اعتماد به دشمنان اسلام، که امروز رأس آن‌ها امریکای جنایتکار است؛ جز ضرر و پشیمانی چیزی نخواهد داشت، افزود: دشمنان برای ضربه به کشور و متوقف کردن پیشرفت ما از حیله و فتنه‌های گوناگون استفاده می‌کنند و مردم و مسئولین باید در برابر این دسیسه‌ها هوشیار باشند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: عموم مردم و جوانان باید بدانند که غفلت از دشمن، ضربه‌های سنگینی را به کشور وارد خواهد کرد و مردم و مسئولین برای پیشرفت نظام و حل مشکلات باید همدل باشند و به توان داخلی تکیه کنند.

دانیال عدل میزان، دانش‌آموز دبیرستان نیک پور؛ مشهود بودن دشمنی آمریکا با ایرانیان را دلیل دیوانگی بودن مذاکره با آمریکا دانست و ادامه داد: نقش داشتن این کشور در به شهادت رسیدن هزاران نفر از دانش آموزان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس و وضع تحریم‌های ناجوانمردانه گواه از غیرقابل‌اعتماد بودن این کشور است.


سعید زارع دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز پیرامون این موضوع به اهمیت استکبارستیزی اشاره کرد و افزود: این مهم از اصلی‌ترین اصول انقلاب است و بیش از یک‌صد آیه در قرآن به موضوع ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی اشاره‌کرده و مصداق بارز استکبار در زمان ما آمریکا است.

این مقام مسئول بابیان اینکه استکبارستیزی ریشه در اعتقادات و باورهای ما دارد افزود: با توجه به این موضوع مذاکره با آمریکای شیطان‌صفت مطرود است.

وی ادامه داد: شعار مرگ بر آمریکا مردم ما اعتراضی به ظلم و سیاست‌های این مستکبرین است و روز سیزده آبان روزی است که مستکبرین و آمریکای جهان خوار از جوانان انقلابی ما سیلی خوردند.

عباس حیران شهروند یزدی نیز به بیان تعدادی از جنایات آمریکا در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و افزود: از کودتای 28 مرداد تا سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در خلیج‌فارس و نقش آمریکا در همه توطئه‌ها و فتنه‌ها موضوعی نیست که مردم فراموش کنند و به‌سادگی از کنار آن عبور کنند.

این شهروند یزدی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها در طول حیات خود نشان دادند هرگز خیرخواه هیچ ملت و دولتی نیستند افزود: امروز پیش‌بینی رهبر انقلاب مبنی بر غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا محقق شده و این‌که فکر کنیم دولت و سیاست مردان امریکا به چیزی جز منافع خود و نابودی مسلمین فکر می کنند، کاملاً اشتباه و ساده‌لوحی است.

اکبر عابدی از فعالان دانشجویی استان نیز در پاسخ به این سؤال که چرا مذاکره با آمریکایی‌ها دیوانگی است، به خوی استکباری آمریکایی‌ها و سوابق فراوان عهدشکنی آن‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: عمر 40 ساله انقلاب اسلامی پر است از سوابق خیانت و ظلم آمریکایی‌ها و مسئولین و مردم باید بدانند که تنها راه پیشرفت کشور تکیه به توان داخلی و اعتماد به یاری خداوند است.

ارسال نظرات