سفیر بلژیک در ایران مطرح کرد

بانک‌ها را نمی‌توان به ارتباط با ایران مجبور کرد

سفیر بلژیک در ایران گفت: لابی‌های بسیار زیادی با واشنگتن و پارتنرهای مختلف انجام شده تا از توافق هسته‌ای محافظت شود.
کد خبر: ۸۹۴۴۲۱۶
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  فرانسوا دُله در حاشیه نشست مشترک رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی بلژیک در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که آیا تمهیدی اندیشیده شده که پس از 20 ماه از گذشت برجام روابط تجاری ایران و بلژیک گسترش یابد و متأثر از تصمیمات کشورهای فرامنطقه‌ای مثل آمریکا نباشد، گفت: ما هم در سطح اتحادیه اروپا و هم در سطح ملی با جدیت در حال تعقیب این موارد هستیم و این اراده در هر دو سطح وجود دارد. 

سفیر بلژیک در ایران اظهار داشت: در واقع، لابی‌های بسیار زیادی با واشنگتن و پارتنرهای مختلف انجام شده تا از توافق هسته‌ای محافظت شود. 

وی افزود: حتی با فرض اینکه ممکن است فشارهای فرامنطقه‌ای به اتحادیه اروپا وارد شود، اروپا در حال تمهید راه‌هایی است که از منافع شرکت‌های خود در ایران محافظت کند. 

دُله در پاسخ به این سؤال که چرا علی‌رغم اینکه یکی از بندهای موافقتنامه هسته‌ای، تسهیل معاملات بانکی است، اما بعد از دو سال از موافقت هسته‌ای و برجام در این رابطه تغییری ایجاد نشده، گفت:‌در این راستا لازم است ضمانت‌نامه‌هایی در سطح دولتی و کشوری صادر شود برای اینکه شرکت‌های بلژیکی در ایران بتوانند فعالیت‌های خودشان را علی‌رغم این مشکلات ادامه دهند. 

سفیر بلژیک در ایران با بیان اینکه موافق است روابط بانکی بسیار سخت است، گفت: ولی نمی‌توان بانک‌ها را به درپیش گرفتن رویه‌ای اجبار کرد، به هر حال آنها ریسک‌های خودشان را دارند. علی‌رغم اینکه برقراری روابط بانکی در ابتدا کاملاً غیرممکن به نظر می‌آید، ولی بانک ها این کار را با سختی انجام می‌دهند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار