حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی جان آبادی گفت: 13آبان به‌عنوان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) و تبعید حضرت امام و کشته شدن دانش آموزان به دست مأموران مزدور رژیم پهلوی در تقویم جمهوری اسلامی ایران درج‌شده است.
کد خبر: ۸۹۴۴۲۶۹
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خمام، مراسم 13 آبان هم‌زمان در سراسر کشور در شهر خمام با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد که در این مراسم حجت‌الاسلام جان آبادی نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقداد خمام پیرامون این روز الهی که به‌عنوان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) و تبعید حضرت امام و کشته شدن دانش آموزان به دست مأموران مزدور رژیم پهلوی در تقویم جمهوری اسلامی ایران درج‌شده است و همچنین درباره بدعهدی‌ها و نقض عهدهای آمریکایی‌ها سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام جان آبادی گفت: در تاریخ ملت‌ها روزهایی وجود دارد که در پرتو ایثارگری‌ها، وفاداری‌ها و خدمات مخلصانه، انسان‌های الهی رنگ و بوی حیات می‌گیرند که قطعاً 13 آبان که در کشور ما محل پیدایش حوادث مهمی بوده و در شکل‌دهی انقلاب اسلامی نقش سترگ و سرنوشت سازی داشته یکی از این روزهای الهی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام جان آبادی افزود: تحولات سیاسی و اجتماعی ثبت‌شده در روز 13 آبان یک نقطه‌ی عطف مهم در تاریخ ایران بوده که باعث تحولی عظیم در تاریخ مبارزات ضد استکباری و ضد استبدادی مردم ایران آفریده است.

وی گفت: مرور رخدادهای تاریخی 13 آبان پرده از یک واقعیت برمی‌دارد که فصل مشترک همه اقدامات مداخله‌جویانه در ایران، قبل از انقلاب تا حین و بعد از انقلاب تاکنون کار آمریکا و ایادی آن بوده است.

مهدی جان آبادی گفت: ازاین‌رو این روز به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است.

جان آبادی با یادآوری سخن رهبر معظم انقلاب که در سخنرانی معروفشان در جمع فرماندهان لشکر 27 حضرت رسول، عبرت‌آموزی از واقعه غمبار تاریخی عاشورا را از درس‌آموزی آن مهم دانسته فرمودند:درس‌های عاشورا راه درمان را نشان می‌دهد، ولی عبرت‌ها راه پیش‌گیری را».

وی در ادامه سخنرانی به این نکته اشاره کرد: که باید عبرت‌های 13 آبان‌ها و سایر روزهای انقلاب، مانند 22 بهمن‌ها و روز قدس‌ها و 9 دی‌ها را در نسبت حال و فردای خودمان دریابیم تا بتوانیم از تکرار روزهای سلطه ابرقدرت‌ها و خودرایی افراد وابسته به ‌نظام سلطه جلوگیری نماییم.

حجت‌الاسلام جان آبادی همچنین در بخش‌هایی از سخنرانی به وقایع رخ‌داده در 13 آبان‌ها در سال‌های مختلف اشاره کرد.

وی گفت: در 13 آبان 1343 که در پی قیام 15 خرداد 1342 و اعلام مخالفت و افشاگری امام خمینی ره درباره لایحه استعماری _ آمریکایی کاپیتولاسیون در 4آبان 1343، رژیم آمریکایی شاه امام ره را شبانه دستگیر و به ترکیه و سپس به عراق تبعید کرد و همچنین در 13 آبان 1357 ازجمله اقشاری که در اوج مبارزات ملت ایران به رهبری امام خمینی ره علیه رژیم فاسد پهلوی شرکت می‌کردند دانش آموزان مدارس بودند.

وی در ادامه گفت: که در این مبارزات دژخیمان نظام طاغوت با حمایت امریکا و سکوت حقوق بشری آن‌ها در 13 آبان 1357 دانش آموزان تهرانی را به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام جان آبادی گفتند: 9 ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این بار نوبت دانشجویان خط امام ره بود که در تهران با تسخیر سفارت آمریکا که به لانه جاسوسی این کشور و محل طراحی آمریکایی‌ها و گروه لیبرال علیه انقلاب تبدیل‌شده بود ضمن شکست پرستیژ ابرقدرت امریکا و پاک‌سازی آخرین وابستگان به آمریکا و قطع نفوذ و ارتباط آمریکایی‌ها در ایران طعم شکست دیگری را به آن‌ها بچشانند و مرحله نوینی از مبارزات ضد استکباری را در تاریخ انقلاب رقم بزنند و مدال انقلاب بزرگ‌تر از انقلاب اول» را از امام خمینی ره دریافت نمایند.

وی تصریح کرد: بررسی وقایع تاریخی مقطع 13 آبان و قبل از آن نشان می‌دهد که اقدامات مقابله‌ای ملت بزرگ ایران با خواستگاه تمدنی و روحیه مقابله با ظلم و سلطه گری آن‌ها واکنشی از جنس عقلانیت نسبت به تفکر مرکزی است که در کانون تصمیم‌گیری سرمایه‌داری آمریکا قرار دارد و خود را تنها قدرت جهان می‌داند و تلاش می‌کند در پرتو توجیه ایدئولوژیک خود از طریق مداخلات در امور سیاسی سایر واحدهای سیاسی نظام جهانی به‌ویژه ایران تعیین‌کنندگی خود را دنبال کند و سیاست‌های خود را پیش ببرد.

وی در پایان گفت: برخی از اقدامات و توطئه‌های ضد ایرانی و ضدانقلابی آمریکایی‌ها که از تیررس دید نافذ ملت ایران دور نماند مانند کودتای 28 مرداد، فعالیت‌های لانه جاسوسی، حمله نظامی به طبس، کودتای نوژه را می‌توان نام برد.

 

ارسال نظرات