نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس دشمن‌شناسی را از اولویت‌های دانش‌آموزان در شرایط کنونی دانست.
کد خبر: ۸۹۴۴۲۹۳
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ظهر امروز در نشست نخبگان بسیج دانش‌آموزی شهرستان اراک با جمعی از مدیران و مسئولان این شهرستان به اهمیت دوره جوانی و قدر و اهمیت این دوران در سیر زندگی انسان اشاره کرد و گفت: دوره نوجوانانی و جوانی دوره‌ای است که انسان از ظرفیت‌های دوره کودکی عبور کرده و در عین حال به مرحله بزرگسالی که دارای مسائل مختلف است وارد نشده است از این‌رو مرحله مهمی برای ساخته شدن فرد است.

وی با تاکید بر بهره‌گیری بهینه از دوره جوانی به عنوان یک موهبت الهی افزود: رهبری معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با دانش‌آموزان بر حرکت مجموعه جوانان انقلابی در مسیری که باعث شود به عنوان یک نیروی انقلابی در خدمت نظام اسلامی و مردم باشند، تاکید فرمودند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس دشمن شناسی را از اولویت‌های دانش آموزان در شرایط کنونی منطقه دانست و تصریح کرد: دشمن اصلی ما در شرایط کنونی نظام استکباری دنیا به سرکردگی آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل غاصب است که در مقابل جبهه حق و مقاومت دست به توطئه افکنی می‌زنند؛ باید نسبت به این تهدیدها و توطئه‌ها هوشیار بوده و محکم بایستیم.

کریمی تحصیل علم و کسب مهارت را از دیگر الزامات برای نوجوانان بیان کرد و گفت: دوره علم‌آموزی انسان دوره نوجوانی و جوانی است، باید تلاش کرد تا مجهز به علم و مهارت‌هایی شویم که هم برای زندگی خود و هم برای جامعه مفید است و هرچه جوان‌های ما در عرصه علم و مهارت آموزی تلاش کنند وموفق‌تر باشند قطعا می‌توانند آینده بهتری را در جامعه  رقم بزنند.

وی افزود: تهذیب و خودسازی از دیگر موضوعاتی است که در کنار تحصیل و مهارت آموزی باید در اولویت توجه جوانان قرار گیرد. در دوره جوانی ایمان در دل و قلب انسان نهادینه می‌شود و هر چقدر انسان در این دوران بر آگاهی‌های دینی خود بیفزاید و نسبت به تقویت ارتباط خود با خدا تلاش کند سرمایه بسیار ارزشمندی در طول عمر خود انباشته است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: حضور در مراکز مذهبی، ارتباط با مسجد به عنوان کانون تبلیغ دینی و کانون اسلامی و حضور در برنامه‌های دینی از جمله عوامل تقویت‌کننده بنیه دینی و اعتقادی در بین جوانان و نوجوانان است.

کریمی با تاکید بر تبیین آموزه‌های دینی و اعتقادی در بین نسل جوان گفت: باید جنبه تعقلی و فکری در حوزه دینی در شما تقویت کند و یک ایمان تعقلی در بین نسل جوان نهایدنه شود تا با استدلال و بینش بتوانند موانع دینی را شناخته و بتوانند در مقابل هجمه‌های عظیمی که امروز از سوی دشمنان وجود دارد و قطعا در آینده نیز شدید‌تر می‌شود، مقاومت کنند و عناصر مفیدی در حوزه امر به معروف و نهی منکر شوند.

وی افزود: هرچقدر در بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان تلاش کنیم به همان میزان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان موفق عمل کرده‌‌ایم. هدایتگری در حوزه مطالعاتی جوانان آنان را با موضوعات مختلف در عرصه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... آشنا می‌کند و به عنوان یک نخبه توانمند در حوزه‌های گوناگون تربیت و تحویل جامعه خواهد شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس فضای مجازی را به عنوان باتلاقی برای تلف‌کردن وقت و هزینه جوانان دانست و تصریح کرد: فضای مجازی بنا به تعبیری شبیه اقیانوسی است که عمق آن به اندازه یک بند انگشت است یعنی واقعا عمقی ندارد، ضمن اینکه مطالبی که در این فضا ارائه می شود از محتوای موثقی برخوردار نیست.

کریمی به آرمان‌گرایی به عنوان نیاز دیگر جوانان در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: مسیر انقلاب مبتنی بر آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که هم در دین مبین و هم در قانون اساسی مورد تاکید واقع شده و چراغ هدایت است؛ این اصول و آرمان‌ها است که چراغ حرکتی برای حرکت ما بوده که ما باید همواره بر این آرمان‌های بلند نظر داشته باشیم.

وی افزود: اگر مفهوم عدالت در قانون اساسی و آموزه‌های دینی به عنوان یک ارزش و آرمان مطرح است پس باید هر حرکتی که در جامعه بر خلاف عدالت انجام می‌شود ‌را شناسایی و در حدی که به ما مربوط است در مقابل این حرکت ناعادلانه ایستادگی کنیم و سعی داشته باشیم قدمی برای توسعه عدالت در جامعه برداریم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر لزوم انسجام و تقویت ساختار تشکیلاتی بین جوانان انقلابی تاکید کرد و گفت: باید با شناسایی تفکرات همسو و ایجاد هم‌افزایی و توسعه هسته‌های تشکیل شده مانند بسیج دانش‌آموزی و انجمن‌های اسلامی به اجرای برنامه‌های فرهنگی پرداخته و از ظرفیت و توانمندی یکدیگر استفاده کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: هر حرکتی که منجر به تقویت روابط بین جوانان برای طی طریق در مسیر آرمان‌های نظام و انقلاب شود مفید است چرا که امید آینده کشور جوانان هستند و این کشور مملو است از جوانان با ایمان که می‌توانند با ذهن بازتر و شرایط مناسب تر آینده را بهتر از گذشته بسازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات