حجت الاسلام سلیمانی ضمن بیان خاطره‌ای از آیت الله بهجت (ره) طلاب را به تزکیه نفس از طریق مداومت بر دائم الوضو بودن و نماز شب سفارش نموده و از آن‌ها خواستند سعی کنند در زندگی مرتکب گناه نشوند.
کد خبر: ۸۹۴۴۳۰۶
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، همزمان با نزدیک شدن به اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) نشست اخلاق با حضور "حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی" مسئول حوزه علمیه خواهران و از اساتید برجسته اخلاق شهرستان در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام سلیمانی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان از جمله آداب اخلاقی برای طلاب را صله رحم معرفی کرد و افزود: دیدار اثرات فراوانی به دنبال دارد از جمله اینکه دیدار قلب‌ها را به هم نزدیک می‌کند و بسیاری از کدورت‌ها بواسطه صله رحم از بین می‌رود.
مسئول حوزه علمیه خواهران گفت: دیدار محدود به زندگان نیست و چه بسیار هستند مردگانی که انتظار دیدار اقوام خود را دارند فلذا دیدار مردگان هم برای شخص زنده مؤثر است و هم برای مرده اثرات خیر به دنبال دارد.
وی با بیان روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) اظهار کرد: در زمان پیامبران گذشته نزول بلا و عذاب‌ها به صورت قحطی، خشکسالی و ... بوده در حالیکه پیامبر اسلام فرمودند: بر امت من اگر گناه کنند آن عذاب‌های دردناک نیست برای امت من عذاب به این صورت است که برکت از زندگی آن‌ها می‌رود، گرانی رواج پیدا می‌کند، عمر‌ها کوتاه می‌شود، برکت از زندگی‌ها می‌رود، درختان خوب میوه نمی‌دهند، نهر‌ها کم آب می‌شوند، ظالمان بر انسان غلبه پیدا می‌کنند.
حجت الاسلام سلیمانی در پایان ضمن بیان خاطره‌ای از آیت الله بهجت (ره) طلاب را به تزکیه نفس از طریق مداومت بر دائم الوضو بودن و نماز شب سفارش نموده و از آن‌ها خواستند سعی کنند در زندگی مرتکب گناه نشوند.
ارسال نظرات