تاکید استاندار خراسان رضوی به مردمی شدن خدمت به زائران پیاده

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه از دولتی، سازمانی و نهادی شدن خدمت باید پرهیز شود نسبت به فراهم سازی ظرفیت برای ترویج فرهنگ میزبانی و مردمی شدن خدمت به زائران پیاده تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۴۴۳۸۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد کارگروه زائران پیاده که 14 آبان ماه در محل استانداری برگزار شداظهار کرد: توفیق خدمت برای زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) نعمتی از سوی خداوند متعال است که قدردانی از این نعمت با خدمت شایسته و صادقانه محقق خواهد شد.
وی افزود: پیاده‌روی اربعین محور فعالیتها است و بعد از آن خدمت رسانی به زائران در دهه پایانی ماه صفر مورد توجه خواهد بود.

رشیدیان با اشاره به تحمل مشکلات و سختی‌های زائران پیاده در مسیر رسیدن به حرم رضوی، اظهار کرد: این عزیزان نیازمند خدمات گسترده هستند.

استاندار خراسان رضوی با تأکید به مردمی شدن خدمت‌رسانی به زائران پیاده، گفت: در این خصوص باید ظرفیت برای حضور مردمی فراهم شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی لازم برای ورود و خروج خودروها و وسایل نقلیه بین شهری و همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای پیشگیری از مشکلات ترافیکی ایام پیک صورت گرفته است.

رشیدیان با بیان اینکه شرایط اسکان زائران فراهم است، اظهار کرد: کلیه اماکن اقامتی اعم از هتل‌ها، زائرسراها، مدارس، کمپ‌ها، خانه‌های مردمی، حسینیه‌ها و ... برای خدمت رسانی شایسته به زائران از آمادگی لازم برخوردار هستند.

وی افزود: ساماندهی ایستگاه‌های بین راهی بر اساس تجربیات سال‌های گذشته انجام شده و اشکالات در خصوص تهیه سوخت و همچنین آبرسانی در مسیر کاروان‌های پیاده صورت گرفته است.

رشیدیان گفت: با هماهنگی قبلی از ظرفیت شهرداری برای ارائه خدمات مناسب‌تر به زائران باید استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌بینی لازم برای توسعه سرویس‌های بهداشتی در راستای تسهیل خدمت رسانی به زائران در مسیر کاروان های پیاده انجام شده است.

رشیدیان ادامه داد: مکاتبات با استانداری‌های استان‌های گلستان، خراسان شمالی، جنوبی و سمنان که در مسیر کاروان‌های پیاده هستند؛ برای خدمت به زائران انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین کمیته‌ها از اعزام تا برگشت آخرین زائران باید کارهای خود را با قوت اول ادامه دهند.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: تاکنون ۴۹۰ کاروان به تعداد بیش از ۸۰ هزار زائر در سامانه هشت ثبت‌نام کرده‌اند که برای این تعداد خدمات فرهنگی، رفاهی و بهداشت و درمان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به نقش آفرینی رادیو زیارت و صدا و سیما در خصوص ارائه خدمات فرهنگ زیارت، افزود: با توجه به رویداد مشهد ۲۰۱۷ و حضور زائران خارجی سازمان ارتباطات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این زمینه خدمات لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها