افزون بر ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و اجرای طرح‌های نیمه تمام به شهرستان چرام اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۹۴۴۴۲۹
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست شورایاختصاص اعتبار برای عمران چرام اداری چرام با بیان اینکه مجموع کل اعتبارات عمرانی این استان در سال ۹۶ رقمی افزون بر ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است گفت: حدود ۴۰ درصد معادل ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از مجموع اعتبارات عمرانی این استان در بودجه سال ۹۶ از محل‌های مختلف تاکنون تخصیص یافته است.
احمدی با اشاره به وجود برخی مشکلات دانشکده صنعت و معدن چرام و کمبود امکانات آن افزود: این دانشکده باید مستقل شود و وابستگی آن به دانشگاه یاسوج منطقی نیست.
وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های متنوع در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، آب و گردشگری در شهرستان چرام گفت: باید با برنامه ریزی منسجم و اولویت بندی، زمینه فعالیت و نقش آفرینی این حوزه‌ها را برای رونق بخشی، رفاه و ایجاد تحولات اقتصادی در این منطقه فراهم کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با اشاره به وجود ۲ معدن بوکسیت و فسفات چرام ادامه داد: با همکاری شرکت «ایمیدرو» بهره برداری و فعالیت این معادن پس از سال‌ها انتظار عملیاتی خواهد شد.
وی اضافه کرد:براساس برآورد‌ها با بهره برداری اولیه از این معدن برای ۶۰۰ نفر و در دراز مدت یکهزار و ۲۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
احمدی افزود: یکی از مهمترین مشکلات که در برخی مناطق و شهرستان‌ها مشترک است، موضوع توزیع ناعادلانه اعتبارات است که این مهم به طور جدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
شهرستان چرام با بیش از ۳۲ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
ارسال نظرات