خبرهای داغ:
مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی در جلسه بررسی مشکلات ایستگاه هشترود با فرماندار این شهرستان افزود: با توجه به اینکه هشترود شهرستان کشاورزی است و در این شهرستان اداره مسقل هواشناسی وجود ندارد و فقط دمای این شهرستان توسط ایستگاه موجود در محوطه فرمانداری گزارش می شود باید این ایستگاه تقویت، تکمیل، تجهیز و دیجیتال شود.
کد خبر: ۸۹۴۴۴۴۴
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرخ مطلبی فر افزود: این ایستگاه سابقه 23 ساله دارد و باید پیش از این ایستگاه به اداره مستقل تبدیل می شد.

وی ادامه داد: این ایستگاه فعلا فقط دمای هشترود، موارد یخبندان، مه، بارش های برفی و بارانی را در محور هشترود -مراغه نشان داده می شود که با تجهیز این ایستگاه پارامترهای خاک نیز که برای کشاورزی در اولویت است نشان داده می شود.

مطلبی فر اضافه کرد: همچنین با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال ایستگاه هواشناسی جاده ای در شهر نظر کهریزی امسال راه اندازی خواهد شد.

وی ارتقای کمی و کیفی خدمات هواشناسی را از اولویت برنامه‌های اداره کل هواشناسی عنوان و بیان کرد: به این منظور باید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم و به مرور زمان ایستگاه های هواشناسی سنتی در استان به خودکار تبدیل خواهند شد

فرماندار هشترود هم به سابقه کشاورزی هشترود و قطب تولید گندم دیم در این شهرستان اشاره کرد و خواستار تجهیز هر چه سریعتر و مستقر شدن اداره هواشناسی در این شهرستان را شد.

حسن مستفید گفت: اکثر دستگاه های موجود در ایستگاه قدیمی بوده و برخی جریانات جوی را نشان نمی دهد.

ایستگاه هواشناسی هشترود تجهیز و تکمیل می شود

وی از اختصاص زمین رایگان توسط خیرین به این امر اشاره کرد و افزود: این شهرستان آماده ساخت ساختمان مستقل اداره هواشناسی می باشد.ِ

مستفید اظهارداشت: نبود گزارش درست هواشناسی باعث سردرگمی مسافران  عبوری از این شهرستان علی الخصوص مسافران زمستانی آزاد راه پیامبر اعظم (ص) که حدود 100 کیلومتر آن از این شهرستان عبور می کند را می شود.ِ

وی ادامه نبود اداره هواشناسی و ارائه گزارش درست موجب می شود ما به درستی مسدود بودن راه ها را در فصل زمستان اعلام نکنیم و اگر هواشناسی در این شهرستان دقیق باشد محدودیت های سفر در برخی ایام اعمال می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها