مسئول بسیج عمران و معماری لرستان گفت:یک هزار و ۷۰۰ مهندس بسیجی در استان فعالیت میکنند.
کد خبر: ۸۹۴۴۴۸۱
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
احسان کرمرضاپور در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان، با اشاره به اینکه بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان یک رده قشری تخصصی بوده که بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تمام اقشار کشور دارای بسیج بوده و در قالب قشری خود فعالیت کرده، تشکیل شد، اظهار کرد: این نهاد وظیفه بررسی پروژه‌های زیربنایی و عمرانی استان را داشته است.

وی از فعالیت یک هزار و ۷۰۰ مهندس بسیجی در استان خبر داد و افزود: این سازمان در خصوص جذب رتبه نخست را در بین استان‌های کشور دارد و از نظر فعالیت رتبه دوم را در بین بسیج مهندسین عمران کشور دارد.

مسئول بسیج عمران و معماری لرستان تصریح کرد: هفت هیئت اندیشه‌ورز در بسیج مهندسین عمران و معماری لرستان از جمله هیئت اندیشه‌ورز آب و هیدرولیک، هیئت اندیشه‌ورز حمل و نقل، هیئت اندیشه‌ورز مسکن، هیئت اندیشه‌ورز معماری اسلامی ایرانی، هیئت اندیشه‌ورز شهرسازی، هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد مقاومتی و هیئت اندیشه‌ورز پدافند غیر عامل فعال است.

وی رصد پروژه پ‌های استان، نقد آن‌ها و ارائه راهکار را از جمله اهداف مهم هیئت اندیشه‌ورز دانست و گفت: مهندسین بر اساس رشته‌های تحصیلی در هیئت اندیشه‌ورز قرار گرفته و از تخصص و دانش آنان در راستای اهداف هیئت استفاده می‌شود.

مسئول بسیج عمران و معماری لرستان یادآور شد: کشور ایران از نظر کمیتی در رده‌های اولی جهان در تعداد مهندس‌ها قرار دارد، اما متاسفانه در زمینه به‌کارگیری آن‌ها، وضعیت خوبی دیده نمی‌شود به نحوی‌که در برخی موارد شاهد به‌کارگیری مهندسین در رشته‌ها و تخصص‌هایی غیر از رشته و تخصص آن‌ها هستیم.

کرمرضاپور با ابراز اینکه در بحث ساخت‌وساز‌های عمرانی کشور بایستی یک نیازسنجی و اولویت‌بندی در ساخت، تکمیل و اتمام پروژه‌ها صورت پذیرد، خاطر نشان کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که هر ساله بودجه‌هایی قطره‌چکانی به چندین پروژه اختصاص می‌یابد، حال اینکه ضرورت دارد نیازسنجی صورت گیرد و چند پروژه در اولویت قرار گرفته تا ضمن درآمدزایی، شاهد ایجاد اشتغال و توسعه نیز باشیم.

وی تاکید کرد: بسیج مهندسین عمران و معماری یک واحد اجرایی نبوده، بلکه یک نهاد فکری و تخصصی بوده و کارش پژوهش و رصد امور زیربنایی و عمرانی استان است و لذا اگر بخواهد وارد فاز اجرایی شود دستگاه‌های اجرایی بایستی از نیرو‌های توانمند بسیجی استفاده کنند، کاری که اکنون متاسفانه شاهد آن نیستیم.

مسئول بسیج عمران و معماری لرستان ارائه طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر خرم‌آباد را نمونه‌ای از اقدامات عملیاتی این نهاد معرفی و افزود: هیئت اندیشه‌ورز بسیج عقیده بر اصلاح ۱۸ نقطه از سطح شهر خرم‌آباد در راستای جمع‌آوری آب‌های سطحی داشته که اکنون شاهد اجرای بخش کوچکی از طرح ارائه شده هستیم.

این مسئول بیان داشت: متاسفانه در برخی ادارات تمامی مناقصه‌ها به فرد و یا شرکت خاصی داده می‌شود و این در حالی است که در لرستان نرخ بیکاری بسیار بالا بوده و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بایستی به افراد مستعد و توانمند بومی استان سپرده شود و بایستی گفت که متاسفانه نظارتی در این زمینه دیده نمی‌شود.

کرمرضاپور خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۰ طرح آماده در راستای اقتصاد مقاومتی، اشتغال و رفع مشکلات لرستان در بسیج مهندسین عمران و معماری آماده بوده که مورد استفاده هیچ یک از مدیران اجرایی قرار نگرفته و این خود ضعف بزرگی است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات