گزارشی از مشکلات یک محله قدیمی در بندرعباس؛

از نبود هنرستان تا قطعی مکرر آب و شکستگی لوله ها در محله کمربندی بندرعباس

کمربندی یکی از محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس می باشد که اکثر اهالی این محله در فقر مالی و فرهنگی هستند و خانه های محقر و بافت فرسوده نشانگر وضعیت نابسامان این محله است.
کد خبر: ۸۹۴۴۴۸۵
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛فقر یکی از مسائل دنیای امروز است و به عنوان مهمترین چالش در هزاره سوم از آن یاد می شود و فارغ از دیدگاه های گوناگون موجود در طول تاریخ درباره فقر و شیوه های مقابله با آن، فقرزدایی از اهداف مهم نظام ها و مکاتب اجتماعی ودولت هاست.

 

فقر در بسیاری از جوامع امروز، معضلی کلان است و دلایلی زیادی دارد و بلایای طبیعی، پایین بودن سطح سواد عمومی،عدم تناسب اقتصاد با جامعه، تعصب و عدم وجود زیرساخت های درست، از جمله عواملی هستند که موجب می شود مردم در فقیر زندگی کنند و در همین پایتخت اقتصادی کشور بیخ گوشمان محله هایی وجود دارد که به محض ورود به آن محله فکر می کنی وارد شهر دیگری شدیم.

 

در پایتخت اقتصادی کشور که عناوین مجلل فرهنگ، ادبیات و تاریخش در هر مراسمی و نشستی ورد زبان مسئولان است دانش آموزانی هستند که به واسطه نداشتن هنرستان و فقر خانواده مجبور به ترک تحصیل هستند صحبت از محله‌ای کمربندی بندرعباس است، محله‌ای که نبود هنرستان تنها یکی از مشکلات مردم آن است.

 

 

کمربندی، محله حاشیه نشین بندرعباس

کمربندی یکی از محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس می باشد که اکثر اهالی این محله در فقر مالی و فرهنگی هستند و خانه های محقر و بافت فرسوده نشانگر وضعیت نابسامان این محله است.

 

محله کمربندی، محله ای است که به اصالت مردمانش معروف بوده و حالا غبار فقر و تنگ دستی روی خیلی از خانه های این محل، ساکنان را رنج می دهد.

 

نبود هنرستان در محله کمربندی بندرعباس

 

جمیله نبی زاده، یکی از اهالی محله کمربندی در گفتگو با خبرنگار هرمز، اظهارکرد: هنرستان این محله دارای ۶۰ دانش آموز بود اما به دلایلی نامعلومی جابه جا شد که در حال حاضر این محله نیازمند یک هنرستان است و خیلی از این دانش آموزان به دلیل فقر مالی مجبور به ترک تحصیل و ازدواج زود هنگام می شود.

 

این شهروند محله کمربندی بندرعباس با اشاره به یکی دیگر از معضلات این محله، گفت: برخی از محلات شهر بندرعباس از داشتن آب آشامیدنی در طول روز بی بهره اند و برخی از محلات دیگر بندرعباس مانند کمربندی تنها ۸ ساعت در شبانه روز ازنعمت آب بهره مندند و در باقی ساعات روز مجبور به استفاده از منبع های ذخیره آب می باشند.

 

کم آبی و افت فشار یکی از مهم ترین معضلات محله کمربندی بندرعباس

 

نبی زاده با بیان اینکه مردم محله کمربندی شهر بندرعباس از مشکل کم آبی و افت فشار آب در بیشتر اوقات روزگلایه مندند و از مسئولان خواستار برطرف کردن این مشکل هستند.

 

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت کنونی آب شهر، اظهار کرد: بهداشت جامعه با کلمه آب گره خورده اما متاسفانه آب شهری این منطقه با مشکل اساسی مواجه است و در بیشتر اوقات روز آب قطع است و ساکنان این منطقه با مشکلات بهداشتی و بروز مشکل در زندگی روزمره مواجه هستند.

 

 

این شهروند محله کمربندی بندرعباس ادامه داد: اکثر مردم اقدام به نصب تانکرهای آب در منازل کرده اند و در شب اقدام به ذخیره سازی آب برای استفاده در ساعات قطعی آب می کنند.

 

قطعی مکرر آب و شکستگی لوله ها

 

نبی زاده در ادامه بیان کرد: با توجه به قعطی آب در طول روز باید انجام کارهای روزانه و شست وشو را به آخر شب بگذاریم و در حال حاضر آب در این منطقه جیره بندی شده است و از شهرنشینی تنها دود آن نصیب ما شده است.

 

وی افزود: وقتی با اتفاقات آب تماس می گیریم شکستگی لوله های آب را بهانه می کنند، سوال من از مسئولان این است شما که در نشست ها و مراسمات از بحران آب در استان هرمزگان خبر می دهید چرا برای ترمیم لوله های آب اقدام جدی انجام نمی دهید تا آب هدر نرود؟

 

این شهروند محله کمربندی بندرعباس بیان کرد: این محله دارای کوچه های تنگ و باریک است که در میان این کوچه ها جویبارهایی از آب فاضلاب جاریست و هنگام آتش سوزی و حوادث دیگر در این منطقه عبورماشین های امدادی از این کوچه های باریک صعب العبور دشوار است.

منبع: فرهنگ کده

ارسال نظرات