فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان شرقی گفت: دشمن امروز به دنبال انشقاق و مخصوصا دو قطبی کردن انقلاب است و مردم ایران همواره انسجام ملی خود را تقویت کرده و دشمن را در دو قطبی کردن و ایجاد انشقاق بین مردم و نظام ناکام می‌گذارند و شهدا چراغ راه ما خواهند ماند.
کد خبر: ۸۹۴۴۴۸۸
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس باهم اخت بسته اند/دشمن به دنبال دو قطبی کردن انقلاب است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار غلام عسکر کریمیان فرمانده سپاه عاشورا در یادوراه شهدای والفجر 4 و محله معجز اردبیل تصریح کرد. مکمل حرکت جهادی رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد بر علیه استکبار چه در 8 سال دفاع مقدس و چه در جبهه های مختلف و امروز هم در جبهه های مقاومت اسلامی است.

کریمیان بیان کرد، رساندن پیام خون شهیدان تمسک به حضرت زینب کبری است که رسالت زیستن و پیام خون این شهیدان توفیقی است برای ما که پس از 3 دهه دور هم جمع شویم و از ارزشهای انقلاب اسلامی صحبت کنیم و این نشان دهنده این می باشد که ما به آرمان انقلاب اسلام پایبند خواهیم بود.

وی گفت: برای تقویت جبهه انقلاب اسلامی و تکلیف بزرگی بر ردوش داریم و این تکلیف تولید قدرت برای ایران و کشورهای اسلامی است. امروز دشمن خود را کدخدای کشورهای جهان می داند و تسلط حاکمیت خود را حفظ کرده است و مقابل آنها ایستادن نیاز به تولید قدرست دارد و هدف آنها از بین بردن جبهه مقاومت اسلامی است.

فرمانده سپاه عاشورا خاطر نشان کرد، قدرت ایران اسلامی باعث شده تا دشمن نتواند نگاه هرزه خود را به سمت ایران بچرخاند چرا که روحیه شهادت طلبی از این قدرت ها ظرفیت و توانمندی ها است و شاخص های قدرت بازدارندگی در کشور ما بسیار زیاد است و همین قدرت تنها راه پیروزی در برابر دشمن دانست و سلاح، سرزمین، نیروی انسانی، روحیه جهادی، استکبار ستیزی، توانمندی های علمی و تکنولوژی را از مولفه های قدرت برشمرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: رویکرد فعلی دشمن را جنگ نرم دانست و تصریح کرد: چنانچه تحریم، تضعیف، اختلاف افکنی بین نیروهای مسلح، انشقاق ملی ایجاد شود پایه های قدرت و اقتدار ملی را می شکند و برخی دست ها و زبانها در سدد تضعیف جایگاه رهبری در ابعاد متخلف هستند و همه نیروهای مسلح و سپاه باید هوشیار بوده و بصیرت را سرلوحه خود قرار دهند چرا که اینها مولفه های بعدی قدرست هستند.

وی تاکید داشت: اساسی ترین وظیفه نخبگان جامعه گفتمان سازی است یعنی اگر ما فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای را تعبیر و تفسیر نکنیم دشمن این کارها را خواهد کرد و اقتصاد مقاومتی را اقتصاد ریاضتی تعریف و معرفی خواهد کرد و ذهنیت مردم را نسبت به اقتصاد مقاومتی بد خواهد کرد امروز اگر آتش به اختیار را تعریف و تفسیر نکنیم دشمن تفسیر خواهد کرد و آتش به اختیار را هرج و مرج تفسیر و تعریف خواهد کرد.

کریمیان ادامه داد: در ۸ سال دفاع مقدس ارتش و سپاه بود، ژاندارمری هم بود ولی اگر مردم به صحنه وارد نمیشدند این نیروهای مسلح که همه آنها قدرتمند و همه شان سرباز مخلص ایران و ولایت بودند نمی‌توانستند مقابل دشمن بایستند چرا که جنگ با عراق جنگ حق علیه باطل بود و ملت ایران تنها با عراق در جنگ نبودند و با همه ی کشور های جهان دنیای استکبار و جهان کفار در حال جنگ بودند و مقابل آنها ایستادگی کرده اند و این همان مردم بود که وارد عرصه شدند و ورود ملت و ظهور و بروز یک مقاومت مردمی مصداق بارزی از اقدام آتش به اختیار ملت بود که ملت تشخیص دادند که امروز وارد عرصه شوند.

سردار کریمیان فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس یک جنس  هستند و خیلی نزدیک و چسبیده اند و یادور آور شد: امروز پس از ۱۴۰۰ سال مردم با پای پیاده راهی زیارت اباعبدالله الحسین در ایام اربعین می شوند و اگر ۳۶ سال در سوگ شهید برزگر و شهدای محله معجز یادواره برگزار می شود چون جنس دفاع مقدس ما از جنس عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است و فضای معنوی که در تاسوعا و عاشورای حسینی بود در جبهه‌های ما هم بود.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی گفت: دشمنان باید بدانند اگر چه در حال حاضر مولفه و پایه‌های قدرت را هدف گرفته‌اند ولی ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد خون شهدا پایمال شده و یا پرچم بر افراشته آنان بر زمین بیفتد و در این زمینه نیاز است با تولید قدرت اعم از روحیه جهادی، استکبارستیزی، توانمندی‌های علمی و تکنولوژی مقابل آنان بایستیم.

کریمیان بیان کرد: دشمن با محوریت جنگ نرم سعی بر این دارد که ما را با شکست روبه‌رو کند و برای دستیابی به اهداف شوم خود از جمله تحریم، تضعیف، اختلاف‌افکنی بین نیروهای مسلح و انشقاق ملی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند که به طور حتم با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری تمام نقشه‌ها و توطئه‌ها خنثی می‌شود.

وی تصریح کرد: بصیرت‌افزایی، معرفت‌افزایی و وحدت و همدلی از محورهای مهم دستیابی به قدرت است که به همین منظور انتظار ما از عموم مردم این است که این محوریت‌ها را مبنای کار قرار دهند و اجازه ندهند کسانی که درصدد تضعیف جایگاه رهبری در ابعاد متخلف هستند بتوانند کاری از پیش ببرند.

ارسال نظرات