خبرهای داغ:
نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: آمریکایی‌ها نسبت به عزت خواهی ما و سایر ملت‌ها بالاترین دشمنی را دارند و می‌خواهند ملت‌ها را زیر چتر خود ببرند.
کد خبر: ۸۹۴۴۵۱۵
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ناحیه دانشجویی اصفهان، حجت‌الاسلام سید روح‌الله ساجدی در جلسه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان به ذکر روایتی از پیامبر اکرم(ص) در سفارش به جناب ابوذر در تبیین حق و باطل پرداخت و اظهار داشت: طبق این روایت حق هم سنگین و هم تلخ است، اما در مقابل باطل سبک و شیرین بوده و جذابیت خود را دارد، به همین دلیل دفاع از حق کار مشکلی بوده و رعایت حق هم برای بعضی سخت است؛ در این روایت مطرح می‌شود که مدافع حق باشید اگر چه سخت است.

نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان با تأکید بر اینکه در پرونده آمریکا هیچ چیز جز سیاهی نسبت به ایران وجود ندارد، به بیان بعضی از جنایات این کشور نسبت به ایران پرداخت و گفت: کودتای 28 مرداد، دخالت در قراردادهای نفتی، کمک به رژیم پهلوی و پدید آوردن ساواک، حمایت از رژیم پهلوی با تمام قوا، قضیه کاپیتولاسیون که تحقیر ملت ایران بود و انجام اقداماتی در رابطه با جریان ملی شدن صنعت نفت که ضررهای اقتصادی به ملت ایران وارد کرد از جمله جنایات آمریکا بوده است.

وی خاطر نشان کرد: دخالت در همه امور مملکت از جمله در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی و زیر سؤال بردن استقلال کشور ایران، پناه دادن به شاه و افراد منتسب به حکومت پهلوی و مشاهده ردپای آمریکا در اقدامات تفرقه افکنانه در اقصی نقاط ایران در کنار سایر جنایات باعث شد عده‌ای از جوانان انقلابی با عمل به تکلیف و‌ روحیه انقلابی وارد صحنه شوند و لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کنند؛ امام خمینی(ره) هم این حرکت دانشجویان را تائید کرده و انقلاب دوم نام نهادند.

ساجدی با بیان اینکه در پرونده آمریکا هیچ نقطه روشنی دیده نمی‌شود، تأکید کرد: استکبار با این نوع رفتارها پرونده بدی در بین مردم ایران دارد؛ البته یک عده‌ای هم در کشور یادشان رفته آمریکایی‌ها که بودند و چه می‌خواستند؟ آمریکایی‌ها نسبت به عزت خواهی ما و سایر ملت‌ها بالاترین دشمنی را دارند و می‌خواهند ملت‌ها را زیر چتر خود ببرند، اما به وضوح شاهد هستیم که هر کس به آمریکایی‌ها اعتماد کرد ضربه خورد و جغرافیای منطقه ما و تاریخ پر از بی اعتمادی به آمریکا و منفعت طلبی این کشور است که نمونه آن را در سال‌های اخیر در لیبی و به زمین خوردن اخوان‌المسلمین در جریان بیداری اسلامی در مصر در اثر اعتماد به این کشور مستکبر دیدیم.

وی تصریح کرد: نباید بگذاریم این روحیه انقلابی و ضداستکباری در کشور از بین برود، بزرگترین خیانت در حق مردم و دنیای اسلام این است که جریانی دشمنی مردم با آمریکا را کم رنگ کنند؛ لازم است ابعاد جنایات آمریکا علیه ملت ما برای جوانان در این دوران تبیین شود و روحیه استکبارستیزی نیز که تا الآن عامل زنده بودن ما بوده، زنده نگه داشته شود.

نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان در پایان مطرح کرد: اگر امروز داعش مولود آمریکا با آن همه خونریزی و حمایت مستکبران شکست خورده به خاطر این روحیه استکبارستیزی است، با تبعیت از ولایت و تبیین فضا برای جوانان می‌توانیم این منطق و روحیه را حفظ کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها