فرمانده سپاه آذربایجان شرقی در در یادوراه شهدای والفجر 4 و محله معجز اردبیل:
فرمانده سپاه آذربایجان شرقی در در یادوراه شهدای والفجر 4 و محله معجز اردبیل، حرکت جهادی رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد علیه استکبار را در دوران دفاع مقدس و جبهه های مختلف مکمل حرکت جهادی آن ها در جبهه های مقاومت اسلامی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۴۴۵۲۴
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلام عسکر کریمیان افزود: رساندن پیام خون شهیدان تمسک به حضرت زینب کبری است که رسالت زیستن و پیام خون این شهیدان و توفیقی است پس از سه دهه دور هم جمع شویم و از ارزش های انقلاب اسلامی صحبت کنیم و این نشان دهنده آن است که ما به آرمان انقلاب اسلام پایبند خواهیم بود.

وی گفت: برای تقویت جبهه انقلاب اسلامی  تکلیف بزرگی بر دوش داریم و این تکلیف تولید قدرت برای ایران و کشورهای اسلامی است چراکه امروز دشمن خود را کدخدای کشورهای جهان می داند و تسلط حاکمیت خود را حفظ کرده و مقابل آن ها ایستادن نیاز به تولید قدرت دارد و هدف آن ها از بین بردن جبهه مقاومت اسلامی است.

سردار کریمیان خاطرنشان کرد: قدرت ایران اسلامی موجب شده تا دشمن نتواند نگاه هرزه خود را به سمت ایران بچرخاند چراکه روحیه شهادت طلبی از این قدرت ها ظرفیت و توانمندی هاست و شاخص های قدرست بازدارندگی در کشور ما بسیار زیاد است و همین قدرت تنها راه پیروزی در برار دشمن است.

وی سلاح، سرزمین، نیروی انسانی، روحیه جهادی، استکبار ستیزی، توانمندی های علمی و تکنولوژی را از مولفه های قدرت برشمرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس رویکرد فعلی دشمن را جنگ نرم خواند و تصریح کرد: چنانچه تحریم، تضعیف، اختلاف افکنی بین نیروهای مسلح، انشقاق ملی ایجاد شود پایه های قدرت و اقتدار ملی را می شکند و برخی دست ها و زبان ها در صدد تضعیف جایگاه رهبری در ابعاد متخلف هستند و همه نیروهای مسلح و سپاه باد هوشیار بوده و بصیرت را سرلوحه خود قرار دهند چرا که این ها مولفه های بعدی قدرت هستند.

وی تاکید داشت: اساسی ترین وظیفه نخبگان جامعه گفتمان سازی است یعنی اگر ما فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای را تعبیر و تفسیر نکنیم دشمن این کارها را خواهد کرد و اقتصاد مقاومتی را اقتصاد ریاضتی تعریف و معرفی خواهد کرد و ذهنیت مردم را نسبت به اقتصاد مقاومتی بد خواهد کرد و امروز اگر آتش به اختیار را تعریف و تفسیر نکنیم دشمن تفسیر خواهد کرد و آتش به اختیار را هرج و مرج تفسیر و تعریف خواهد کرد.

کریمیان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ارتش و سپاه بود ژاندارمری بود ولی اگر مردم به صحنه وارد نمی شدند این نیروهای مسلح که همه آن ها قدرتمند و همه شان سرباز مخلص ایران و ولایت بودند نمی‌توانستند مقابل دشمن بایستند چراکه جنگ با عراق جنگ حق علیه باطل بود و ملت ایران تنها با عراق در جنگ نبودند و همه کشورهای جهان دنیای استکبار و جهان کوه در حال جنگ بودند و مقابل آن ها ایستادگی کرده اند و این همان مردم بود که وارد عرصه شدند و ورود ملت و ظهور و بروز یک مقاومت مردمی مصداق بارزی از اقدام آتش به اختیار ملت بود که ملت تشخیص دادند که امروز وارد عرصه شوند.

حرکت جهادی رزمندگان جبهه مقاومت مکمل دوران دفاع مقدس است

سردار کریمیان با اشاره به اینکه دفاع مقدس از جنس قیام عاشورا بود، یادآور شد: امروز پس از ۱۴۰۰ سال مردم با پای پیاده راهی زیارت اباعبدالله الحسین در ایام اربعین می شوند و اگر ۳۶ سال در سوگ شهید برزگر و شهدای محله موزه یادواره برگزار می شود به ایت خاطر است که جنس دفاع مقدس ما از جنس عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است و فضای معنوی که در تاسوعا و عاشورای حسینی بود در جبهه‌های ما هم بود.

فرمانده سپاه عاشورا  عملیات نفوذ را در راستای جنگ نرم عنوان و تصریح کرد: رد پای نفوذ حتی در جریان حاکمیت نیز دیده می شود و اگر حقایق گفته نشود خیانت شده است.

سردار کریمیان فاصله اسلامی بودن محض انقلاب، دولت، نظام، حکومت و تمدن اسلامی را با شرایط فعلی دور و زیاد ارزیابی کرد و گفت: هنوز در مرحله دوم آن مانده ایم ولی باید به سمت اهداف حرکت کرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری د باره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مردم باید کسانی را به مجلس خبرگان رهبری بفرستند که در برابر دشمن با قدرت بایستد نه عالم نماهایی چون ابوموسی اشعری باشند که از درون پوچ است.

کریمیان انتخاب اصلح و ارجح نمایندگان مجلس و عملی شدن اقتصاد مقاومی را یادآور شد و با طرح این سوال بیان کرد: چرا رهبری یک تنه ایستاده و اقتصاد مقاومتی یا آتش به اختیار را مطرح می کند؟ در حالی که گفتمان سازی کار اصلی نخبگان بوده ولی متاسفانه می بینیم اقتصاد مقاومتی را به اقتصاد ریاضتی یا آتش به اختیار را اقدام خودسر و خیره سری تفسیر می کنند.

وی با انتقاد و رد دو قطبی سازی؛ چپ گرایی و راست گرایی تصریح کرد: همانطوری که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: تنها دو قطبی؛ دوقطبی انقلابی و ضد انقلابی بوده و خارج از این دو عرصه تفکیک بندی سومی نداریم هرچند آزادی بیان هم باید باشد.

کریمیان اضافه کرد: هرکس زیر حاکمیت رهبری و ولایت فقیه قرار دارد انقلابی است در غیر اینصورت در هر لباس و مسئولیتی مخالف انقلاب و ضد انقلاب است.

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی جوانان و نسل امروز را همان جوانان و نسل اول انقلاب ارزیابی و اظهارکرد: روزی نیست که با مراجعه زیاد جوانان برای حضور در جبهه مقاومت مواجه نباشیم و اگر انحرافاتی در جامعه و جوانان ایجاد شده مقصر آن متولیان و مسئولان بوده و باید پاسخ گو باشند.

ارسال نظرات