شهردار تبریز با اشاره به اینکه در مورد اشتغال نمی‌توان توقعی از شهرداری داشت، گفت:انتظار اصلی از شهرداری باید بر مبنای خدمات باشد، نه اشتغال‌زایی.
کد خبر: ۸۹۴۴۵۶۵
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین‌باهر افزود: امروز شهرداری‌ در بحث درآمد و نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه است و از این رو، انتظارات از شهرداری باید در چارچوب وظایف و ماموریت‌های این نهاد باشد.

وی ضمن معرفی گوشه‌ای از تجارب و سوابق خود گفت: اصالتاً تبریزی‌ام؛ شیفته شهر و دیار خود هستم و در هر جایگاهی بوده‌ام تلاش کرده‌ام گره‌ای از مشکلات شهر را باز کنم. ریاست سازمان نظام مهندسی استان و عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز، از جمله مسئولیت‌های است که بنده در آن حضور داشته‌ام و هر یک به نوعی در ارتباط با شهروندان بوده‌است.

شهین باهر با اشاره به این‌که با آگاهی کامل از پیچیدگی‌ها و مشکلات شهر، وارد مسئولیت‌اجرایی شده‌ام گفت: برای تک‌تک این مشکلات، برنامه داریم و امیدواریم با همراهی و مشارکت مردم، بر این مشکلات فایق بیاییم.

وی با تاکید بر این‌که باید با خود صریح و بی‌تعارف باشیم، افزود: منکر افتخارات و امتیازات شهر نیستیم اما باید قبول کنیم که امروز در حوزه‌های مختلف شهر، با مشکل مواجهیم. معتقدیم باید با راهکاریابی و جلب مشکارکت و همکاری عمومی، شهری شایسته‌تر را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

شهردار تبریز تاکید کرد: تا زمانی که مردم، برای حل مشکلات ورود نکنند، نمی‌توان امیدی به آینده داشت. حضور شهرداری، به تنهایی نمی‌تواند تمام مشکلات شهر را مرتفع کند. یک پیشنهاد ساده شهروندی، بعضاً می‌تواند یک گره پنهان را حل کند. سعی داریم دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و شهرداری را حذف کنیم تا مردم شهرداری را از خود دانسته و برای نقش‌آفرینی در توسعه و آبادانی شهر، آستین بالا بزنند.

شهین‌باهر با اشاره به در پیش‌بودن تبریز 2018 خاطرنشان کرد: رویدادهایی نظیر تبریز 2018 در تمام کشورهای جهان، یک دستاورد نهایی نیست، بلکه شروعی است برای یک حرکت توسعه‌محور؛ ضرورت مهم این دوره، تقویت فرهنگ مهمان‌پذیری و تحقق واقعی شعار «هر شهروند، یک میزبان» است.

وی با بیان این که مباحث فرهنگی یکی از حوزه‌ها و وظایف شهرداری است، گفت: به همین منظور با توافق‌ صورت‌گرفته با مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان، مقرر شده فرهنگ شهروندی، به صورت عملی و تاثیرگذار، با حضور کارشناسان شهرداری تبریز در کلاس‌های هفتگی برخی مقاطع تحصیلی ارائه شود.

شهردار تبریز یادآور شد: بخشی از برنامه‌های تبریز 2018 عملیاتی نشده‌‌اند، با این حال، پروژه‌هایی مهمی از قبیل مرکز همایش‌های بین‌المللی، بازآفرینی مقبره‌الشعرا و میدان آذربایجان در حال اجرا است؛ سعی  داریم با جمع‌بندی طرح های ویژه این رویداد، گشایش رسمی تبریز 2018 را با افتتاح طرح های مهم مقارن کنیم.

شهین‌باهر اضافه کرد: جلب فرصت‌ میزبانی‌های ملی و بین‌المللی از مدت‌ها پیش در دستور کار بوده و رایزنی‌های مهمی نیز برای به ثمر رسیدن‌شان صورت گرفته‌است.

وی مشکلات کالبد شهری، بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی را از دیگر معضلات شهر خواند و گفت: رویکردمان در این خصوص،  الگوبرداری از تجربه‌های موفق‌ بین‌المللی، تثبیت، نوسازی و تحکیم بافت ناکارآمد شهری است.

شهردار تبریز همچنین در سخنان آغازین خود گفت: شهروندان با حضور پرشور خود در انتخابات اردیبهشت‌ماه، شورایی فرهیخته و موثر را انتخاب کردند و جا دارد که از شورای محترم به خاطر حمایت‌هایشان قدردانی کنیم؛ تداوم این حمایت‌ها دلگرم‌کننده است و می‌تواند بسیاری از دشواری‌های آتی شهر را همواره کند.

 

ارسال نظرات