رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان گفت: ثبت‌نام نخستین رویداد استارتاپی ایدوکا (استارتاپ گردشگری و کشاورزی) در لرستان امروز با مراجعه به وب‌سایت رویداد به نشانی idoka.ir آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۴۴۶۰۳
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حمزه امیری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نخستین رویداد استارتاپی ایدوکا (استارتاپ گردشگری و کشاورزی)، 8 تا 10 آذرماه 96 در لرستان برگزار می شود،اظهار داشت: این رویداد باهدف تقویت روحیه ایده پردازی، ترویج گفتمان کارآفرینی و جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری با تکیه بر توانمندی‌های بالقوه استان در دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی افزود: رویداد استارتاپی ایدوکا (استارتاپ گردشگری) به همت بنیاد نخبگان استان با توجه به نیازسنجی جامعه‌ی استانی، لزوم حرکت به سمت گفتمان کارآفرینی در استان و با تأکید بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوۀ لرستان  برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان عنوان کرد: ایجاد انگیزه میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و ترویج و تقویت فرهنگ کارآفرینی یکی از دغدغه‌های نظام کنونی علم و فناوری کشور است و به همین دلیل یکی از اهداف ایدوکا نیز همین مهم است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ، تا پیش از برگزاری استارتاپ گردشگری لرستان دو پیش رویداد با موضوع گردشگری و کشاورزی در دانشگاه لرستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد برگزار می‌شود.

امیری با اشاره به اینکه استانداری لرستان در همکاری و هماهنگی این رویداد مهم نقش بسیار برجسته‌ای را ایفا کرده خاطرنشان کرد: دستگاه‌های علمی و فناورانه استان نیز در برگزاری این رویداد همکاری لازم را دارند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام نخستین رویداد استارتاپی ایدوکا (استارتاپ گردشگری و کشاورزی) در لرستان در وب‌سایت رویداد به نشانی idoka.ir  از امروزآغاز شد، گفت: علاقه‌مندان و ایده پردازان در حوزه گردشگری و کشاورزی لرستان (عموم) می‌توانند در این رویداد به نشانی idoka.ir ثبت‌نام و در صورت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه این رویداد با شماره‌های 06633239892 تماس حاصل نمایند.

رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان با بیان اینکه ایستگاه آشنایی با استارتاپ در دانشگاه لرستان به همت بنیاد نخبگان استان لرستان و همکاری دانشگاه لرستان برپا شده، خاطر نشان کرد: در این ایستگاه بروشورهای کارآفرینی و مشاوره های استارتاپی به دانشجویان داده  شد و همچنین در جهت ترغیب دانشگاهیان بسمت مباحث کارآفرینی، این ایستگاه در تمام دانشگاه های استان برپا می شود.

گفتنی است؛ نخستین رویداد استارتاپی ایدوکا (استارتاپ گردشگری) به همت بنیاد نخبگان استان لرستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد و حمایت مرکز شتاب دهی نوآوری و همکاری استانداری لرستان، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری و دستگاه‌های علمی و فناورانه استان لرستان برگزار می‌شود.

در پایان رویداد، ایده‌ها و تیم‌های برتر به‌عنوان هسته‌های فناور در مراکز رشد دانشگاه‌های استان و پارک علم و فناوری مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات