طرح هوشمند سازی برق در جزیره هرمز آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۴۴۶۲۵
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ بخشدار جزیره هرمز گفت: در مرحله نخست ۲۱ ترانس ۵ کیلوواتی تا پایان سال در جزیره هرمز نصب می‌شود و تا پایان سال ۹۶ به دو هزار و ۵۰۰ کیلووات افزایش می‌یابد.

رضا میر حسینی افزود: در مرحله نخست کنتور‌های هزار و ۵۵۲ مشترک هرمزی با کنتور‌های هوشمند تعویض می‌شود.

بخشدار جزیره هرمز با بیان اینکه برای اجرای مرحله نخست ۴۶ میلیارد ریال هزینه می‌شود، تصریح کرد: مرحله دو و سوم این طرح نیز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال تا پایان سال ۹۷ اجرا می‌شود که شامل اصلاح شبکه برق‌رسانی به مشترکان و نصب سرور (AMI) هوشمند ساز جزیره هرمز است.

رضا میر حسینی تصریح کرد: علاوه بر هوشمند سازی کنتور‌ها، دو کنتور مجزا برای ثبت و اندازه‌گیری انرژی مصرفی کل جزیره بر روی پست‌های توزیع برق جزیره نصب خواهد شد تا میزان مصرف جزیره را در روز‌های گرم سال اندازه‌گیری کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح هوشمند سازی شبکه برق جزیره هرمز با هدف بهینه‌سازی مصرف برق مشترکان جزیره، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، مدیریت بار و انرژی، اتوماسیون شبکه برق‌رسانی و توسعه استفاده از وسایل نقلیه برقی اجرا می‌شود.

بخشدار هرمز بیان کرد: عدم نیاز به حضور مأمور قرائت در محل مشترک، ایجاد بستر مناسب برای توسعه خدمات دولت الکترونیک، کاهش قیمت تمام‌شده برق به دلیل کاهش هزینه‌های بهره‌برداری، افزایش دقت و سرعت در صدور صورتحساب و امکان اطلاع‌رسانی دقیق به مشترکان از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح است.

میرحسینی با اشاره به اینکه مشترکان برق این جزیره هزار و ۵۵۲ خانوار است، افزود: جزیره هرمز با ۷۵۰۰ هفت هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در ۸ کیلومتری بندرعباس قرار دارد.

ارسال نظرات