رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

تولید 500 تن ماهی در قفس در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در هفت‌ماهه نخست امسال 500 تن ماهی در قفس تولید شد .
کد خبر: ۸۹۴۴۶۳۸
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عبدالرضا بازدار صبح امروز در جمع خبرنگاران  با اشاره به راه‌اندازی بازارچه عرضه محصولات سالم کشاورزی در شهرستان خرم‌آباد اظهار داشت: این بازارچه هم‌اکنون 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اجرای طرح پهنه‌بندی در سطح اراضی کشاورزی را یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان دانست و افزود: با استفاده از ظرفیت کارشناسان جدید الاستخدام به تعداد 349 پهنه در سطح 57 مرکز جهاد کشاورزی انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های جهاد کشاورزی لرستان را تأمین و استحصال آب کشاورزی از محل طرح‌های کوچک تأمین آب جهت افزایش سطح زیر کشت اراضی آبی یا آبی کردن اراضی دیم است که برنامه سازمان جهاد کشاورزی لرستان در سال 96 احداث 89 کیلومتر کانال بااعتباری بالغ‌بر177 میلیارد ریال در سطح استان است.

وی بیان کرد: احداث و توسعه باغات استان در سطح 3000 هکتار در یک برنامه دوساله (سال 95 و 96) به‌عنوان یک برنامه استانی در اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرارگرفته است.

بازدار در رابطه با تولید آبزیان در استان لرستان نیز گفت: با توجه به آبگیری 6 سد در سطح استان ظرفیت پرورش و تولید 8700 تن ماهی  به‌صورت تولید و پرورش در قفس ایجادشده است.

وی با اشاره به اینکه در هفت‌ماهه نخست امسال 500 تن ماهی در قفس تولید شد خاطرنشان کرد: ظرفیت پرورش ماهی در سد خان‌آباد الیگودرز 500 تن است که 200 تن در حال بهره‌برداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: ظرفیت پرورش ماهی در قفس در سد حوضیان الیگودرز 2000 تن است که 500 تن در حال بهره‌برداری است و ظرفیت سد مروک دورود نیز 500 تن است که قفس آن در حال احداث است.

وی افزود: ظرفیت پرورش ماهی در سد ایوشان خرم‌آباد 500 تن است که میزان در حال بهره‌برداری آن 500 تن است، ظرفیت سد هاله کوهدشت 200 تن است که قفس آن در دست‌ساخت است.

بازدار عنوان کرد: ظرفیت پرورش ماهی در سد سیمره کوهدشت 5000 تن است که هم‌اکنون 200 تن در حال بهره‌برداری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار