خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: بیمه قالیبافان یکی از مطالبات امروز این قشر است که 70 هزار بافنده در این حوزه فعالیت دارند و اکثر فعالان این حوزه را بانوان تشکیل می‌دهند و سهم استان از اعتبارات بیمه دولتی قالیبافان کم است.
کد خبر: ۸۹۴۴۶۴۴
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، کلثوم غفاری پیش از ظهر امروز در نخستین نشست استاندار گلستان با زنان فرهیخته استان به فعالیت های حوزه زنان و خانواده در دفتر امور بانوان اشاره و اظهار کرد: پنج تفاهم نامه در راستای حمایت از بانوان استان انعقاد و اجرا شد که از این تفاهم نامه‌ها سه مورد ملی و دو تفاهم نامه استانی بوده است.

وی ادامه داد: طرح توان افزایی زنان مدیر و مسئول در استان انجام گرفت طرح تاب آوری زنان و خانواده نیز در 14 شهرستان اجرا شد که 32 هزار نفر ساعت در راستای این تفاهم نامه آموزش دیدند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: دو تفاهم نامه استانی پیرامون آموزش‌های فرهنگی، اجتماعی، مدنی، تحکیم بنیان خانواده با هدف توان افزایی زنان روستایی در 100 روستا در حال انجام است.

غفاری در خصوص فعالیت های حوزه بانوان و امور خانواده در حوزه اشتغال بیان داشت: انعقاد تفاهم نامه با شرکت های مختلف برای کشت گیاهان دارویی استان ها را داشتیم که با مدیریت یکی از بانوان کارآفرین ما در ترویج کشت گیاهان دارویی در 4 شهرستان با کمک جهاد کشاورزی و انجمن گیاهان دارویی اقدام کردیم.

وی افزود: انعقاد تفاهم نامه با شرکت کشت گیاه بافت هیرکان برای کشت گیاهان اورگانیک را داشتیم که مراحل اولیش انجام شده و به زودی استارت خواهیم زد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان پیگیری امور در نوغانداری را یکی دیگر از فعالیت های خود اعلام کرد و گفت: در این راستا 12 جلسه مشترک با جهادکشاورزی و فرمانداری های شرق استان داشتیم که این طرح در امر مشاغل خانگی بسیار مناسب است.

غفاری، انتقال کارگاه ابریشم کشی نیمه صنعتی از تربت حیدریه به استان، اعطای وام در تفاهم با صندوق کارآفرینی امید در روستاهای مشمول طرح نوغانداری را از دیگر فعالیت های حوزه زنان و خانواده در دفتر امور بانوان عنوان کرد.

وی بیان کرد: 94 مورد بازدید از مراکز اشتغال بانوان به منظور رفع موانع تولید صورت گرفت، پیگیری افتتاح بازارچه های دائمی که تاکنون موفقیت چندانی نداشتیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان اذعان کرد: اکثر قالیبافان فعال در این استان را بانوان تشکیل می‌دهند اما از حمایت بیمه محروم هستند و سهم استان از اعتبارات بیمه دولتی قالیبافان کم است و پاسخگوی نیاز این قشر نیست.

غفاری از جذب اعتبار بلاعوض برای تجهیز دو تعاونی کارآفرینی در مناطق محروم خبر داد و گفت: بیمه قالیبافان یکی از مطالبات امروز این قشر است که 70 هزار بافنده در این حوزه فعالیت دارند و اکثر فعالان این حوزه را بانوان تشکیل می‌دهند و سهم استان از اعتبارات بیمه دولتی قالیبافان کم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها