خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی بابیان اینکه ایجاد اشتغال و اجرای طرح‌های خوداشتغالی زمینه را برای خودکفایی مددجویان توانمند فراهم می‌کند گفت: دو هزار و 265 طرح به‌منظور اشتغال خانوارهای تحت حمایت در هفت‌ماهه امسال توسط کمیته امداد استان آذربایجان شرقی اجراشده است.
کد خبر: ۸۹۴۴۶۷۲
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، یونس فاتح با اعلام اینکه برای ایجاد و اجرای طرح‌های خوداشتغالی 30 میلیارد و 867 میلیون تومان هزینه شده است افزود: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی ازنظر تعداد 43 درصد و ازنظر ریالی 77 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش‌یافته است.                                                                                                        

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی این نهاد است بیان کرد: استعداد سنجی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی شغلی، اعطای وام به همراه نظارت مستمر برای پایداری مشاغل ایجادشده مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار کمیته امداد برای خودکفایی مددجویان است.                                                                                                       

فاتح بابیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح‌های خوداشتغالی زمینه را برای استقلال اقتصادی مددجویان فراهم می‌کند، افزود: طرح‌های اشتغال اجراشده در هفت‌ماهه سال جاری شامل 329 طرح کارانگیزی، 664 طرح توان‌افزایی و هزار و 272 طرح خودکفائی بوده است.                                                                                                              

وی با اشاره به اینکه بیشترین طرح اجراشده در بخش خدمات بوده است، گفت: از دو هزار و 265 طرح اجراشده 62 طرح در بخش کشاورزی، 773 طرح در دامپروری، 600 طرح در صنایع‌دستی و 830 طرح نیز در بخش خدمات هستند.                                                                                                                     

فاتح با اعلام اینکه در هفت‌ماهه سال جاری 600 میلیون تومان از محل مشارکت‌های مردمی برای ایجاد فرصت‌های شغلی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مددجویان هزینه شده است، افزود: از این مبلغ حدود 463 میلیون تومان برای ایجاد فرصت‌های شغلی و بقیه نیز برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مددجویان تحت حمایت هزینه شده است.                                                                                                                   

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی بابیان اینکه در سه سال اخیر 311 طرح اشتغال از محل اعتبارات امدادی وام 30 میلیونی و بیشتر دریافت کرده‌اند، افزود: در این مدت 9 میلیارد و 842 میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات امدادی به این طرح‌ها پرداخت‌شده است.                                             

وی گفت: در هفت‌ماهه سال جاری 357 فقره وام اشتغال به مبلغ پنج میلیارد و 785 میلیون تومان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی پرداخت‌شده است.                   

ارسال نظرات