مرحله مقدماتی بیست و سومین دوره مسابقات قرآن شرکت پالایش نفت تبریز با حضور 272 نفر اعم از پرسنل این شرکت به همراه همسران و فرزندانشان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۴۶۹۵
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی پالایشگاه تبریز، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در این افتتاحیه این رویداد قرآنی گفت: برای اعتلای فرهنگ قرانی در خانواده ها و انس گرفتن فرزندانمان با این مکتب الهی باید تلاش کنیم.

غلامرضا باقری دیزج افزود: امیدوارم روز به روز قرآن به صورت معنوی در زندگی ما نفوذ کند و با خواندن قرآن و درک مفاهیم آن بتوانیم آن را در رندگی خود جاری و ساری کنیم تا در عملکرد و رفتارمان نمایان شود.

وی ادامه داد: قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد.

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل پالایشگاه تبریز نیز در این مراسم گفت: در این مسابقات پرسنل شرکت پالایش نفت تبریز به همراه همسران و فرزندانشان در قالب 8 گروه سنی در رشته‌های  مفاهیم قرآن کریم، صحیح‌خوانی، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ تخصصی، حفظ عمومی، نهج‌البلاغه، اذان  شرکت کرده اند.

شاکر خفایی افزود:  هدف از برگزای این مسابقات ایجاد انگیزه جهت درک و فهم بیشتر قرآن کریم، ایجاد فضایی برای تمرین رقابت کردن و تلاش سالم جهت نیل به کمالات انسانی حول محور قرآن کریم، ارتقای توان خانواده ها در زمینه قران کریم و حوزه های مختلف آن، شناسایی استعدادهای قرانی و معرفی آن ها به جامعه و گسترش فرهنگ قرانی در جامعه، آشنایی خانواده های قرانی با همدیگر در راستای توسعه ارتباطات، حول محور قران کریم است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ مطالعه قران در جامعه و آشنا کردن بیشتر فرزندانمان با ارمان ها و ارزشهای اسلامی از اهداف اساسی این مسابقات می باشد.

خفایی اظهار کرد: در این دوره از مسابقات 161 نفر از بانوان و 111 نفر از آقایان در هشت گروه سنی و در هشت رشته شرکت کرده اند که  گروه همکاران با 89 نفر از شرکت کننده بیشترین آمار متسابقان را داراست.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات، گروه ویژه(فرزندان کمتر از هفت سال ) تعداد متسابقین نسبت به دوره های قبل رشد داشته است، گفت: تعداد آقایان شرکت کننده در رشته های شفاهی 61 نفر و در رشته های کتبی 51 نفر و تعداد بانوان نیز در رشته های شفاهی 79 نفر و در رشته های کتبی نیز 82 نفر است.

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت تبریز اظهار کرد: تعداد متسابقین در این دوره نسبت به سال گذشته  در حدود 15 درصد افزایش یافته است.

23امین دوره مسابقات «قرآن، نهج البلاغه و اذان» شرکت پالایش نفت تبریز

رئیس برنامه ریزی قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: برگزاری این گونه مسابقات بهانه ای برای انس بیشتر با قرآن است.

سید محمود حسینی افزود: روخوانی و روان خوانی قران و آشنایی با مفاهیم و کلمات قرانی و حفظ قران همگی مقدمه است و هیچ کدام اصل نیستند باید عمل به قرآن در همه مراحل زندگی جاری باشد .

وی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه شاهد این هستیم که عملمان عمل قرآنی نیست، ادامه داد: نمی شود گفت قرانی هستیم و قاری و حافظ قرآن هستیم ولی در عمل هیچ اثری از قرآن در زندگیمان نمایان نیست.

حسینی اظهار کرد: امیدوارم نتیجه و ثمرات این جلسات قرانی که به بهانه های مختلف در پالایشگاه تبریز برگزار می شود در بین خانواده کارکنان این شرکت عملیاتی شده و خانواده هایی قرانی داشته باشیم.

 

ارسال نظرات