استاندار زنجان:

دانشگاه، مرکز مبارزه با ظلم، ستم و تعدی به حقوق ملت بود

دانشگاه، مرکز مبارزه با ظلم، ستم و تعدی به حقوق ملت بود؛ به گونه ای که دانشگاه به رهبری امام (ره)، مدیریت استقلال‌خواهی ملت را بر عهده گرفت
کد خبر: ۸۹۴۴۷۳۴
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم نواختن زنگ استکبار ستیزی همزمان با سراسر کشور در دبیرستان غدیر زنجان، گفت: ملت ایران در حرکت عظیم 13 آبان 58 و با تسخیر لانه جاسوسی، توانست فرهنگ استقلال‌طلبی و مبارزه با آمریکا را در بین ملت‌های دنیا گسترش و رواج دهد.

اسداله درویش امیری افزود: بیشتر کشورهای اسلامی منطقه، راه مبارزه با زیاده‌خواهی را از انقلاب اسلامی ایران آموختند؛ به نوعی که این کشورها هم اکنون به دنبال استقلال و هویت خودشان هستند.

وی با اشاره به اینکه مراسم 13 آبان امسال از حساسیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: با توجه به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا که نشان داد در حالت روانی متعادلی قرار ندارد و از هیچ گونه پایبندی به قوانین و مقررات بین المللی برخوردار نیست، ضرورت برگزاری پر شور راهپیمایی مراسم 13 آبان، بیش از پیش احساس می شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در پشت پرده تمامی اتفاقات رخ داده در منطقه، آمریکا قرار دارد، تصریح کرد: یاوه‌گویی‌ها و صحبت‌های گستاخانۀ رئیس جمهور آمریکا بر علیه ملت ایران، به دلیل اتفاقی است که در موضوع برجام بین کشورهای 1+5 رخ داد؛ به گونه ای که این یاوه‌گویی‌ها تنها بر علیه ملت ایران نیست و همه کشورهای 5+1 نیز در مقابل این یاوه‌گویی‌ها، معترض هستند.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه برگزاری مراسم 13‌‌آبان امسال، پیام‌های متعددی به کشورهای جهان خواهد داشت، افزود: کشور ما کماکان به قوانین بین‌المللی، پایبند بوده و به دنبال رعایت حقوق بین‌المللی است و به همه دنیا اعلام می‌کنیم تا روزی که دولت آمریکا در این زمینه تخطی نکند، کشور به آنچه در برجام توافق شده، پایبند خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه  روز تاریخی 13 آبان ماه، یادآور سه رخداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است؛ تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال 1342 در پی اعتراض به تصویب کاپیتولاسیون، به شهادت رساندن 56 نفر از دانش‌آموزان در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سال 1358، رخدادهای این روز مهم هستند که سبب شده‌ است روز 13 آبان برای همیشه در تاریخ ملت ایران ماندگار شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه پیام روز 13 آبان این است که ملت ایران در هر زمانی و با هر دولت و حکومتی که در پی استبداد و ظلم به کشور باشد، مبارزه می‌کنند، افزود: تبعید امام خمینی (ره) در سال 1342 به ترکیه که در پی اعتراض به کاپیتولاسیون رخ داد، پایه‌گذار یک نهضت طولانی 15 ساله شد، همچنین کشتار 56 نفر از دانش‌آموزان در سال 1357 نیز زمانی رخ داد که دانش‌آموزان در پی قیام دانشجویان بر علیه استبداد و استکبار، به آنها پیوستند تا مسیری که دانش‌آموزان در سال 57 انتخاب کرده بودند، برای همیشه پابرجا بماند.

اسداله درویش امیری گفت: دانشگاه، مرکز مبارزه با ظلم، ستم و تعدی به حقوق ملت بود؛ به گونه ای که دانشگاه به رهبری امام (ره)، مدیریت استقلال‌خواهی ملت را بر عهده گرفت و دانش‌آموزان نیز در این واقعه با پیوستن به دانشجویان، اعلام کردند که در ادامه این حرکت انقلابی، در کنار هم خواهند بود.

وی تصریح کرد: ملت استقلال‌طلب و آزادی‌خواه و دانشجویان انقلابی، پر شور و مسلمان ایران در 13 آبان 58 به دنبال استرداد منافع و اموال خود، سفارت آمریکا در ایران که به لانۀ جاسوسی تبدیل شده بود را تسخیر کردند که اکنون پس از گذشت نزدیک به 40 سال، متأسفانه هنوز هم این اموال، به یغما رفته و توسط دولت آمریکا، بلوکه شده است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار