وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هشترود:

338هزار نفر در کشور معلول ذهنی هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح مرکز نگهداری معلولان ذهنی زیر 14 سال در هشترود گفت: از یک میلیون و 260 هزار معلول در کشور 338 هزار نفر معلول ذهنی هستند.
کد خبر: ۸۹۴۴۷۴۰
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳

338هزار نفر در کشور معلول ذهنی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی ربیعی اظهارداشت: گسترش مراکز نگهداری و کم بضاعت در دولت میسر است و این مراکز به بخش خصوصی واگذار خواهند شد.

وی افزود: نگهداری معلول در خانه و دادن هزینه توسط دولت یکی از سیاست های این وزارت خانه در دولت بوده و کمک مالی به خانواده هایی که معلولان خود را در خانه نگهداری کنند داده خواهد شد.

ربیعی اضافه کرد: اشتغال معلولان از دو جهت در این وزارت خانه پیش می رود یکی برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای که متناسب با فیزیک معلولان آموزش داده می شود و دیگری استفاده از دادن حق بیمه کارفرمایی توسط دولت است و پرداخت می شود تامعلولان مشغول بکار  شوند.

338هزار نفر در کشور معلول ذهنی هستند

وی ادامه داد: در سه سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه در کمیته امداد و بهزیستی در دولت انجام گرفته است.

ربیعی خاطرنشان کرد: برای اشتغال همچنین افراد به صندوق کارآفرینی برای گرفتن وام معرفی می شوند که صندوق در این خصوص تفاهم نامه ای  با بهزیستی دارد.

وزیرکار و رفاه اجتماعی افزود: در بحث اشتغال روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر آئین نامه در کمیسیون اقتصادی امروز به پایان رسید و در اولویت توان جویان قرار گرفت.

ربیعی یادآور شد: دولت حساسیت زیادی بر ای سه درصد استخدام معلولان در استخدام ها دارد و دستگاه ها نباید در این زمینه کوتاهی کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار