به همت ستاد اربعین شهر مشکین دشت؛
مصطفی قاسمی گفت: ستاد تکریم زائران اربعین که کاملاً مردمی است به صورت خودجوش و به منظور خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) تشکیل شده و با پنج کمیته به استقبال زائران می‌رود.
کد خبر: ۸۹۴۴۷۷۰
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، صدای پای زائران پیاده اربعین به گوش می‌رسد،صدایی که هر سال بلندتر از سال قبل شنیده می‌شود و عاشقان شیدا را از جای جای کره خاکی به تربت کربلا وصل می‌کند.
 
در این وادی، شهرمان به همت جوانان حسینی مفتخر به میزبانی زوار اربعین در پایانه مرزی مهران است.

آن‌ها که پای رفتن به کربلا معلی را ندارند آرام ننشسته و راهی برای دلدادگی و عشق بازی با امام سرجدا یافته اند، آن‌ها ایمان دارند که خدمت به زائر حسین (ع) کمتر از زیارتش در کربلا نیست، پس آستین همت را بالا زده و کمر خدمت بسته‌اند تا غبار زائری خسته را بگیرند که در این ایام، عزم سفرکرده و با گذر از کمین‌های خطرناک خود را به خاک ام القرای جهان اسلام، رسانده است.

این خادمان حریم آل الله دست گیری از زائران را مدال افتخار و پذیرایی از زنان و مردان حسینی که پیچ و خم‌های زیادی را طی کرده اند تا به سلامت به ایران برسند را سند نوکری خود می‌دانند.

عصر امروز خدام موکب شهدای گمنام شهر مشکین دشت جهت عملیات اجرایی استقبال و پذیرایی از زائران اربعین راهی پایانه مرزی مهران شدند.

«مصطفی قاسمی» دبیر ستاد مردمی اربعین شهر مشکین دشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: ستاد تکریم زائران اربعین که کاملاً مردمی است به صورت خودجوش و به منظور خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) تشکیل شده و با پنج کمیته به استقبال زائران می‌رود.
 
وی افزود: سال‌های گذشته زائران زیادی از مهران وارد کشور می‌شدند، اما اقدام خاصی برای میزبانی از آن‌ها انجام نمی‌شد که از سال ۹۴ خدمت رسانی به آن‌ها اوج گرفت و نیرو‌های مردمی زیادی با همکاری دستگاه‌های اجرایی پای کار آمدند.

دبیر ستاد مردمی شهرمشکین دشت ادامه داد: در محرم و صفر سال گذشته، شاهد افزایش ۳۰ درصدی ورود زائران مشکین دشتی بودیم.
 
به گفته قاسمی به کمک نیرو‌های مردمی و رایزنی با مجموعه‌های مختلف دولتی برنامه ریزی‌هایی انجام شده است و با همکاری سپاه و دیگر مجموعه‌ها برای میزبانی شایسته زائران در زمینه خدمت رسانی اقدام‌هایی انجام می‌شود که این مجموعه‌ها ستاد مردمی را به عنوان ستاد پیشرو تعیین کرده اند که انشاالله در سال‌های آینده شاهد قوت این مهم خواهیم بود.

وی بیان کرد: هر کسی از مردم استان با هر توانی می‌توانند به جمع خادمان اربعین حسینی (ع) به نمایندگی استان در پایانه مرزی مهران بپیوندد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به ربات تلگرامی bisiimchi_bot@ مراجعه کنند می‌توانند کمک‌های خود را به مسجدجامع، پایگاه بسیج شهیدان هدایتکار و چادر مستقر در جوار شهدای گمنام شهر اهدا کنند،افرادی هم که می‌خواهند کمک نقدی داشته باشند می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت [۵۸۹۲۱۰۱۲۱۱۰۱۱۷۱۹]بانک سپه بنام مصطفی قاسمی واریز کنند.

قاسمی درباره خادم‌های افتخاری خاطر نشان کرد: سال گذشته ۱۵ خادم افتخاری و چند هیئت مذهبی همکاری داشتند؛ طبق برآورد‌های انجام شده امسال این تعداد به ۴۰ تا ۵۰ نفر رسید که از آغاز ورود زائران تا ٢٠ آبان ماه خدمت رسانی می‌کنند.
 
 
خبرنگار بسیجی: امیر حیبن پرچمی
ارسال نظرات