فرماندار بیله‌سوار گفت: تاکنون دو هزار و 500تن سویا از کشاورزان شهرستان خریداری شده است اما با توجه به بارندگی‌هایی که در پیش داریم ، کشاورزان در برداشت سویا عجله نکنند.
کد خبر: ۸۹۴۴۸۲۸
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

کشاورزان بیله‌سوار در برداشت سویا عجله نکنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آرام حلیم شامگاه امروز در بازدید از مراکز خرید سویا در شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد:تاکنون دو هزار و 500 تن سویا از کشاورزان شهرستان خریداری شده است و با توجه به بارندگی‌هایی که در پیش داریم،کشاورزان در برداشت سویا عجله نکنند.
وی به مراکز خرید تضمینی سویا اشاره کرد و افزود: شش مرکز خرید در شهرستان سویای کشاورزان را خریداری می‌کنند و همه مراکز خرید تحت نظارت تعاونی روستایی شهرستان هستند.
فرماندار بیله‌سوار تصریح کرد: هر کیلو دانه روغنی سویا با دو درصد ناخالصی و 12 درصد رطوبت، 24 هزار و 694 ریال از کشاورزان ، خریداری می‌شود و حداکثر رطوبت برای خرید سویا در مراکز 20درصد است.
وی عنوان کرد: با توجه به بارندگی‌هایی که در پیش داریم کشاورزان سعی کنند هواشناسی را رصد کنند تا دانه‌های با رطوبت مناسب تحویل دهند.

حلیم ادامه داد: در سال زراعی امسال بیشترین بارندگی در شهرستان بیله‌سوار صورت گرفته است و از اول مهر ماه تاکنون 100 میلی‌متر بارندگی در شهرستان گزارش شده است.
وی گفت: قیمت تضمینی خرید سویا نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته است و در هر هکتار 2 تا 2 و نیم تن سویا از مزارع شهرستان برداشت می‌شود که پیش بینی می شود امسال 20هزار تن محصول سویا از کشاورزان شهرستان بیله‌سوار خریداری شود.

ارسال نظرات