کنفرانس بین‌المللی آموزش و پرورش تطبیقی در دانشگاه لرستان برگزار می‎شود

اولین کنفرانس بین‌المللی آموزش و پرورش تطبیقی دوم و سوم آذرماه امسال به میزبانی دانشگاه لرستان در این لرستان برگزار می ‎ شود.
کد خبر: ۸۹۴۴۸۸۱
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، اولین کنفرانس بین‌المللی آموزش و پرورش تطبیقی دوم و سوم آذرماه امسال به میزبانی استان لرستان در شهر خرم‌آباد و در محل سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار می ‎ شود.

بنا به این گزارش این همایش بین‌المللی با همکاری دانشگاه لرستان، جهاددانشگاهی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه‌های آزاد، علمی ـ کاربردی، پیام‌نور لرستان، سازمان سنجش کشور، آموزش فنی و حرفه‌ای، وزارت آموزش و پرورش، استانداری لرستان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری خرم‌آباد و ... برگزار می‏‌شود.

از محورهای این همایش بین‌المللی می ‎ توان به جهانی‌سازی و محلی‌سازی شامل مواردی همچون مقایسه سیاست‌های آموزشی در کشورهای مختلف، اثرات جهانی‌سازی بر برابری و کیفیت آموزش، تاثیر جهانی‌سازی بر فرهنگ‌های محلی و آموزش زبان، تاثیر جهانی‌سازی بر فرهنگ‌های محلی در خاورمیانه، کمیت و کیفیت آموزش شامل مباحثی همچون مقایسه کشورها برحسب نشانگرهای کمی و کیفی آموزشی، مقایسه نظام تربیت معلم، سبک‌های یادگیری، یادگیری مداوم و بررسی تطبیقی عملکرد کشورها در آزمون‌های بین‌المللی، اقتصاد دانش و تجاری‌سازی آموزش شامل مباحثی همچون بررسی تطبیقی تئوری‌های اقتصاد دانش، بین‌المللی‌سازی آموزش عالی، تجارب مدارس چندزبانه، بررسی تطبیقی خصوصی‌سازی آموزش (آموزش سایه)، سهم خانواده در هزینه‌های آموزشی اشاره کرد.


دیگر محورهای این همایش بین‌المللی می ‎ توان به فناوری‌های نوین آموزشی شامل مباحثی همچون تجارب بین‌المللی آموزش بر خط ( E-Learnin ) و آموزش از طریق موبایل ( M-Learning )، بررسی تطبیقی رابطه تکنولوژی و رفتار فراگیران، برابری و اثربخشی آموزشی شامل مباحثی همچون نابرابری در دسترسی، فراگرد و پیامدهای آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی، مقایسه نابرابری بین گروه‌های اجتماعی(نژادی، جنسیتی، قومی)، نخبه‌گرائی در آموزش، آموزش و اشتغال، حقوق معلم، مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی شامل مباحثی همچون بررسی تطبیقی الگوهای رهبری در مدارس، سیاست‌های آموزشی تمرکز/ عدم تمرکز ـ محور، مقایسه مدارس کارآمد، ارزیابی تطبیقی فعالیت‌ها و برنامه‌های درسی و فوق‌برنامه، تئوری و روش‌شناسی در پژوهش‌های تطبیقی شامل مباحثی همچون بررسی و نقش تئوری و روش در آموزش و پرورش تطبیقی (مابعد ساختارگرائی، مابعد استعمارگرائی، فمینیسم، پست مدرنیزم، نظام‌های جهانی، انتقادی و فلسفه اسلامی در تحلیل کارکردهای نظام آموزشی)، معرفی روش‌های جدید تحقیق (روش بولین، روش فازی، نقشه‌کشی اجتماعی)، معرفی ابعاد و ویژگی‌های تحقیق تطبیقی اشاره کرد.

همچنین، فلسفه تعلیم و تربیت و تطبیق شامل روش‌شناسی پژوهش تطبیقی در فلسفه تعلیم و تربیت، پژوهش‌های تطبیقی در فلسفه تعلیم و تربیت (فیلسوفان و مکاتب و آراء تربیتی)، و سایر موارد مرتبط...، مطالعات تطبیقی در تربیت معلم شامل مباحثی همچون مطالعات تطبیقی برنامه‌های درسی دوره‌های تربیت معلم٬ صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان٬ تحولات و نوآوری‌های جهانی در برنامه‌های تربیت معلم٬ الگوهای نوین توسعه حرفه‌ای معلمان(روایت‌پژوهی٬ درس‌پژوهی٬ اقدام‌پژوهی)٬ آموزش‌های چند فرهنگی در تربیت معلم٬ ساختار و تشکیلات تربیت معلم٬ جایگاه اجتماعی حرفه معلمی، کارورزی در تربیت معلم، مطالعات تطبیقی در آموزش ابتدایی، مطالعات تطبیقی در آموزش و پرورش استثنائی شامل مباحثی همچون، فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ویژه، مطالعات تطبیقی در آموزش مهارت‌های زندگی، مقایسه‌های بین‌المللی استانداردهای حرفه‌ای مربیان توانبخشی، تجربیات بین‌المللی برنامه درسی کودکان چند معلولیتی، تجارب بین‌المللی مدارس اتیسم، مطالعات بین‌المللی برنامه‌های آموزش والدین دانش‌آموزان استثنائی، نظام آموزشی و روابط فرهنگی شامل مباحثی همچون سنت و مدرنیزم در نظام‌های آموزشی خاورمیانه، نقش نظام‌های رسمی و غیر رسمی در آموزش خشونت، تحلیل افراط گرائی دینی و نقش سیاست‌های آموزشی، گفت‌وگوهای فرهنگی و نقش نظام آموزشی از دیگر محورهای این کنفرانس بین‌المللی است.

از دیگر محورهای این کنفرانس می ‎ توان به سنجش علمی و تضمین کیفیت آموزش عالی شامل مباحثی همچون بررسی تطبیقی نظام سنجش علمی آموزش عالی، رویکردها، نظریه‌ها، الگوها، اصول و مفاهیم کیفیت در نظام‌های آموزشی، مطالعات تطبیقی در حوزه ارزشیابی، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت در نظام‌های آموزشی، مطالعات تطبیقی در حوزه ارزشیابی، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت در نظام‌های آموزشی، مطالعه تطبیقی در آموزش عالی شامل مباحثی همچون، چالش‌ها و مشکلات پژوهش‌های تطبیقی در آموزش عالی، مطالعات تطبیقی آموزش عالی و تحول نسل‌های دانشگاهی، آموزش عالی مهارتی و کاربردی، کاربینی و کارورزی در آموزش عالی، رابطه دانشگاه و بازار کار، مطالعات تطبیقی در روانشناسی شامل مباحثی هم‌چون آموزش و درمان، مداخله‌های روانشناسی، مشکلات و اختلالات روانی و یادگیری و سایر موارد مرتبط اشاره کرد.

لازم به ذکر است که فصلنامه‌های علمی ـ پژوهشی تعلیم و تربیتی، فصلنامه‌های علمی ـ پژوهشی مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، فصلنامه‌های علمی ـ پژوهشی مدیریت مدرسه، فصلنامه‌های علمی ـ پژوهشی خانواده و پژوهش و فصلنامه‌های علمی ـ تخصصی تربیت معلم فکور در اولویت داوری قرار خواهند گرفت.

و در این راستا اواخر هفته گذشته، مسئولان کمیته‌های مختلف برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی آموزش و پرورش تطبیقی که شامل کمیته‌های روابط عمومی، حراست، تعذیه، پذیرش و اسکان می‌شود و دبیر اجرایی این کنفرانس، دکتر نیک‌پی است، در اتاق جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان تشکیل جلسه دادند تا درباره‌ی هماهنگی‌های بیشتر برای برگزاری هرچه بهتر این کنفرانس، به بحث و گفت‌گو بپردازند.

این کنفرانس بین‌المللی قرار است در روزهای دوم و سوم آذرماه ۹۶ در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شود.

انتهای پیام/ز
ارسال نظرات
آخرین اخبار