به همت «کانون همدلی» دانشگاه علوم پزشکی کردستان
به همت "کانون همدلی" دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اولین غرفه اهدای عضو در این دانشگاه برپا شد.
کد خبر: ۸۹۴۴۹۵۵
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در راستای اهداف کمپین اهدای عضو کانون همدلی برای فرهنگ سازی اهدای عضو در استان کردستان به همراه موضوع مکمل کمک به ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای انجام این امر انسان دوستانه و مهم در حفظ جان انسان‌های نیازمند در استان اولین غرفه‌ی اهدای عضو دایر شد.

در این کمپین دانشجویی فعال و پویا سفیران به همراه مسئول کمپین اهدای عضو به تبیین دقیق شرایط و ضوابط امر اهدای عضو پرداختند و همچنین اهداف مدنظر کمپین را که در راستای اشاعه‌ی فرهنگ اهدا است را تشریح کردند.

بر اساس یافته‌های پزشکی در مرگ مغزی خون رسانی و اکسیژن رسانی به مغز متوقف می‌شود و مغز تمام کارکرد خود را از دست میدهد و این تخریب غیر قابل بازگشت است.

در این غرفه دانشجویان علاقمند به اهدا عضو پس از آگاهی کامل از شرایط و ضوابط آن، اقدام به ثبت نام کردند و کارت اهدای عضو خود را همان لحظه دریافت کردند.

عمده‌ترین علت کمبود عضو پیوندی و عدم دسترسی آسان به آن وجود باور‌ها و ظهور نگرش‌های نادرست عمومی در رابطه با اهدای عضو است، بنابراین "کانون همدلی" در نظر دارد با اجرای این کمپین‌ها سهمی در از بین بردن این عقاید داشته باشد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات